۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84905868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمهوری اسلامی ایران شاهراه اقتصادی منطقه است

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت : ایران تصمیم‌گیر اول منطقه ودر حال تبدیل شدن به شاه راه اقتصادی برای کشورهاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی این شهر افزود: هر چند با چاله ها و موانعی که دولت‌های لیبرال‌معاش و دشمنان این ملت و نظام در مسیر این حرکت ایجاد کردند تا به ثبات برسیم زمان می برد اما ما در آینده نه چندان دور بزرگترین صادرکننده انرژی خواهیم شد؛ ملت ایران قدرتی بی نظیر پیدا می کند.

خطیب جمعه رشت گفت: اکثر حوادث و بحران های بعد از انقلاب اسلامی بستر ساز نعمت شدند و بزرگترین نعمت این بود که مقاومت، بصیرت و عدم اعتنای مردم به قدرتهای جهانی  بیشتر شد.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه مردم ما ملتی غیور و قدرتمند هستند، افزود: آنانی که روزی می گفتند چین و ژاپن تکنولوژی و صنعت دارند ما چه؟ نمی دانستند که سپاه و نیروهای مسلح ما به سمت و سوی ابزار قدرت ساز و مقاومت ساز می روند تا کشور را بیمه کنند.
وی تصریح کرد: امروز چنان قدرتی پیدا کردیم که به اذعان تحلیلگران غربی، مقاومت ایران به غول اقتصاد جهان یعنی چین و روسیه جرات داده تا در سایه مقاومت مردم ما معادله گردانی می کند و معادلات را تغییر دهد و تشنگی قدرت جهانی به ایجاد روابط با ملت ما بیش از دیگران است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرد و افزود: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی تقویت بنیان های وحدت آفرین غنی شده است؛ اگر امروز جبهه مقاوت قوت یافته نتیجه همین انسجام و وحدت و وجود فرهیختگان اسلام و در صدرش امام راحل است.
آیت الله رسول فلاحتی، اقلیم کردستان عراق را امروز لانه جاسوسی خواند که محلی برای بلوا و ناامنی در دنیای اسلام شده است.
وی اظهار داشت: خوشبختانه سپاه بسیاری از این توطئه‌ها را خنثی کرده و با دقت بسیار پایگاه های آنان را ویرانه کرد که این نشانه قدرت سپاه است ضمن آنکه بیانگر آن است که دشمن در همین حوالی است.
وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در اوج عزت است گفت: دشمن بداند اگر در صدد توطئه یا ایجاد ناامنی و حتی کوچکترین ناهنجاری در کشور ما باشد موشک های سپاه امنیت را از آنان خواهد گرفت؛ الان پهپادهای ما با هوش مصنوعی می توانند تلاویو را در یک آن با خاک یکسان کند.
امام جمعه رشت اظهار داشت: امروز دشمن سخت در هراس است و این خشونت های اخیر و ایجاد دسیسه هایی چون آتش زدن قرآن و مسجد از سر اوج ذلت و استیصال است چون راهی برای مقابله با ایران قوی ندارد.

آیت الله فلاحتی، رسانه های معاندی چون شبکه اینترنشنال را کهنه لچک‌هایی تعبیر کرد که بزودی از سوی اربابانشان به زباله دانی تاریخ انداخته خواهند شد و خطاب به آنها گفت: توصیه من به این منافقان آن است که هر چه زودتر فرار را بر قرار ترجیح داده چرا که سردمدارانشان رو به افول هستند.
وی همچنین در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به اهمیت تکمیل آزادراه منجیل - رودبار، تاکید کرد :مسئولان تلاش کنند این آزاد راه هر چه سریع تر به انجام رسیده و در مدار بهره برداری قرار گیرد که اگر سریعتر به سرانجام نرسد هم پروژه داران و هم مدیران مسئول هستند وعدم تکمیل آن  بیماری زا و موجب آزار مردم است.
وی همچنین با انتقاد از گرانی گوشت مرغ در استان بیان کرد: گیلان یکی از تامین کنندگان و تولیدکنندگان گوشت مرغ است چرا باید قیمت مرغ در بازار تا به این حد گران شود؟
وی با تاکید بر اینکه نظارت در همه موارد بازار، باید مورد اهتمام باشد، اظهار داشت: علاوه بر دلالان، دستگاه های نظارتی هم در رابطه با گران شدن گوشت مرغ مسئول هستند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نگذارید در زندگی روزمره مردم بحران ایجاد شود، گفت: هرکسی این کار را می کند باید به مجازات برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha