۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84905883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان: دشمنان اصل نظام اسلامی را هدف قرار داده اند 

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در وقایع اخیر شعارهای داده شده به حوزه اقتصادی ارتباطی نداشت و بیشتر شعارها اصل نظام اسلامی و ستون خیمه آن را هدف قرار داده بود، حتی مساجد، قرآن و حسینیه را آتش زدند و این موضوع کاملا مشخص است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه هر کس آگاه به شرایط و زمان نباشد، فریب می خورد، افزود: فقیه بصیر آگاه به زمان، آرامش ایجاد می کند و در واقع اختلافات را از بین می برد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان دلسوز مردم ایران نیستند، اظهار داشت: رهبری در فرامین اخیر خود از فوت دختر جوان ابراز تاسف کردند و چرا که ایرانی و همنوع بود و همه از این اتفاق ناراحت هستند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا  چه نسبتی با این وقایع دارد که دلسوزی می کند، ادامه داد: مجلس سنای آمریکا نیز در ارتباط با این واقعه همدری کرده این در حالی است که در کشور فرانسه بارها اغتشاش ایجاد شد، اما رییس جمهور آمریکا سکوت اختیار کرد و جای تعجب دارد که حقوق بشر نیز همدری خود را به ویژه با بانوان ایرانی اعلام کرده است.
وی به آغاز هفته نیروی انتظامی و فراجا اشاره کرد و گفت: صمیمانه باید از این قشر قدردانی کرد چرا که نظم و امنیت کشور به برکت حضور مقتدرانه نیروی عظیم و ارزشمند انتظامی است .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به فرامین اخیر رهبری گفت: رهبری فرمودند در این وقایع اخیر به سه گروه نیروی انتظامی، بسیج و مردم ظلم شدکه در برابر حوادث مظلوم واقع شدند و اما با اقتدار ایستادگی کردند.
وی به حمایت های دشمنان از این رخدادها و اینکه می گویند عومل خارجی دست نداشته است، گفت: ساده لوحانه است اینگونه فکر کنیم، در صورتی که مشخص شد فوت این خانم بهانه ای بیش نبوده است. 
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه هر کشوری قانون اساسی دارد و باید به قانون احترام گذاشت، گفت: احترام به قانون مملکت امری مهم بوده و توصیه می کنم بانوان، آموزش و پرورش، دانشگاهی ها، خواهران بسیجی، گردان های کوثر ، حوزه های علمیه خواهران ، بانوانی که جلسات بانوانی دارند دور هم جمع شوند و همانگونه که زنجان در انقلاب اولین راهپیمایی مخصوص بانوان را ثبت کردند این بار هم برای عفت زن ایرانی  وارد صحنه شوند.
امام جمعه زنجان همچنین به هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص)و امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و افزود: دشمنان همیشه برای عرض اندام دنبال بهانه ها و تفرقه افکنی بین شعیه و سنی هستند.
وی با بیان اکثر مورخین اهل سنت و تعدادی از مورخین شعیه، ولادت پیامبر را 12 ربیع الاول و برخی دیگر 17 ربیع الاول می دانند، اضافه کرد: بر این اساس دشمن این موضوع را نقطه اختلاف قرار داده  است و در  این خصوص معمار کبیر انقلاب اسلامی با نامگذاری هفته وحدت در واقع  دشمن را خلع سلاح کردند.
امام جمعه زنجان همچنین به ازدواج پیامبر با حضرت خدیجه اشاره کرد و گفت: ازدواج امری مبارک بوده هر چند افراد گاهی بهانه هایی برای انجام این کار بیان می کنند اما بنا به فرمود پیامبر اکرم هیچ قرارداد، هیچ پیمان و هیچ بنایی نزد پروردگار محبوب تر از امر ازدواج نیست .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha