۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۷:۴۹
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84905958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید اصفهان ساخته می‌شود

اصفهان- ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۳۵ هزار و ۵۹۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن این استان در شهرهای جدید بهارستان، فولاد شهر و مجلسی ساخته می‌شود.

علیرضا قاری‌قرآن روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۶۸ هزار و ۳۷۱ از مجموع ۲۰۳ هزار ۹۶۷ واحد طرح نهضت ملی مسکن نیز در سایر شهرهای استان اصفهان ساخته می شود.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی تا چهار سال، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را با تامین زمین و ارائه تسهیلات مدیریت می‌کند و برنامه استان اصفهان در این زمینه معادل ۵.۸ درصد نسبت به کل کشور است و بر این اساس در سطح استان برای یک سال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۲۲ واحد است.  
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان به‌صورت سالانه یک هزار و ۷۹ هکتار است و در زمان حاضر برای بیش از ۹۱ هزار واحد در این استان زمین تامین  شده است.
وی اضافه کرد: تامین مسکن مورد نیاز برای متقاضیان در شهر مورد تقاضا و یا نزدیک ترین  مجاور با امکان تامین زمین، انجام می شود.
قاری قرآن خاطر نشان کرد: در زمان حاضر بر اساس ثبت نام های انجام شده ، در استان اصفهان بیش از ۴۲۲هزار نفر متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح هستند که تا کنون افزون بر ۱۳۰ هزار نفر حائز شرایط هستند.
وی بیان کرد: برای سرعت بخشیدن به این طرح تاکنون برای بیش از ۱۶ هزار واحد پروانه ساختمانی اخذ شده و پی ریزی بیش از ۱۰ هزار واحد انجام شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: همچنین اسکلت و سقف بیش از پنج هزار واحد ساخته شده و سفت کاری افزون بر ۲ هزار و ۸۰۰ واحد به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان بزرگترین پروژه تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی است، افزود: با استفاده از تجارب مسکن مهر، در طرح نهضت ملی مسکن سعی شده تمام اراضی این طرح نزدیک شهرها و مجاور خدمات زیربنایی و روبنایی شهری باشد و زمین های الحاقی نیز مورد تایید تمامی کمیسیون های تخصصی شهرسازی استانی و کشوری است و از کلیه شرایط لازم برخوردار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha