بررسی ۲۰ طرح کلان ملی در شورای حکیمان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی

تهران- ایرنا- چهارمین جلسه شورای حکیمان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برای بررسی ۲۰ طرح کلان ملی برگزار شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، جلسات این شورا در راستای هدفمند کردن طرح‌های کلان ملی و بین‌المللی ارایه شده توسط اعضای شورا و اعضای هیات علمی پژوهشکده‌های سازمان مستمر برگزار می‌شود.

حسن زمانیان رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، در این جلسه ضمن تاکید بر هدفمند کردن تحقیقات در مسیر حل مشکلات ملی و بین المللی، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد برای اولین بار اعتبار مورد نیاز طرح‌های مصوب در این شورا، به صورت مجزا از اعتبارات مصوب سازمان به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد و به بودجه سازمان اضافه شود.

تاکنون ۲۰ طرح در این شورا بررسی شده که به زودی نتیجه این بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

طرح‌های کلان ملی پیشنهادی از پژوهشکده برق و فناوری اطلاعات سه طرح، پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سه طرح، پژوهشکده مواد و انرژی‌های نو ۲ طرح، پژوهشکده مکانیک چهار طرح، پژوهشکده زیست فناوری چهار طرح و پژوهشکده  کشاورزی چهار طرح است.

به گزارش ایرنا، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال ۱۳۵۹ با تصویب شورای انقلاب اسلامی تاسیس شد و تا کنون ماموریت‌های مختلفی را در حوزه‌های گوناگون مرتبط با توسعه علوم و فناوری کشور برعهده داشته است.

این سازمان از یک پژوهشگاه به نام پژوهشگاه فناوری‌های نوین و هفت پژوهشکده مکانیک، کشاورزی، فناوری‌های نوین، زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات و فناوری‌های شیمیایی و مواد پیشرفته و انرژی های نو مشتمل بر گروه‌ های تخصصی مربوطه تشکیل شده که هم اکنون بیش از ۱۵۰ عضو هیات علمی و کارشناس پژوهشی در آنها مشغول فعالیت‌های تحقیقاتی و فناورانه هستند.

همچنین پارک علم و فناوری پژوهشگاه محل استقرار ۱۴۰ شرکت است که از این تعداد ۹۰ شرکت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلف هستند. سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با توجه به داشتن نمایندگی یا مرکزیت تماس و ارتباط با بیش از ۱۰ سازمان بین المللی و منطقه‌ای یکی از نهادهای فعال در خصوص گسترش ارتباطات بین المللی علمی و پژوهشی در سطح کشور محسوب می‌شود.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha