استاندار قزوین: فرایندهای صدور استاندارد آسانسور نیازمند بازنگری است

قزوین- ایرنا- استاندار قزوین گفت: فرایندهای مربوط به صدور و تمدید استاندارد آسانسورها با هدف کاهش هزینه‌های مردم، نیازمند بازنگری و تجدید نظر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز شنبه در نشست شورای استاندارد قزوین، افزود: ایمنی آسانسورها مقوله مهمی است و باید مورد توجه قرار بگیرد اما سخت گیری بیش از اندازه و هزینه بالای مربوط به تمدید گواهی استاندارد نیز موجب می شود تا افراد از تمدید استاندارد آسانسورها صرف نظر کنند.

استاندار قزوین با تاکید بر شفاف سازی تعرفه های مربوط به آسانسور، اظهار داشت: باید سازوکارهای مربوط به تمدید گواهی استاندارد آسانسور در ساختمان ها تسهیل شود و شرکت های بازرسی در این زمینه به ایفای نقش بپردازند و هزینه های اضافی در این رابطه به شهروندان تحمیل نشود.

اعلایی با بیان اینکه استاندارد، مقوله مهمی بوده و باید جدی گرفته شود،اظهار داشت: با این حال باید تا جای ممکن فعالیت بازرسان استاندارد از اصناف، جنبه ارشادی داشته باشد.

استاندارد قزوین با اشاره به فعالیت دستگاه های مختلف در حوزه نظارت،گفت: باید فعالیت های استاندارد، عرصه و فضا را بر اصناف محدود نکند و موجب دغدغه مندی کسب و کارها نشود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار داشت: اداره کل استاندارد باید برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود از ظرفیت های قانونی پیش بینی شده استفاده کند.

اعلایی بر اطلاع رسانی از طرح ها و برنامه های استاندارد تاکید کرد و گفت: با اطلاع رسانی مناسب به جامعه هدف و شهروندان، پیشبرد وظایف و برنامه های این دستگاه به شکل بهتری دنبال و محقق خواهد شد.

وی در ادامه ایجاد آزمایشگاه مرجع استاندارد را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: دستگاه های مربوطه و اداره کل استاندارد در این رابطه باید تلاش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha