۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84907268
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح سفیر احسان و نیکوکاری در مدارس خوزستان

اهواز- ایرنا- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: طرح سفیر احسان و نیکوکاری برای نخستین بار در مدارس استان خوزستان با انتخاب سفیر از بین دانش آموزان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جمال شیبه روز یکشنبه در آیین نواختن زنگ جشن عاطفه ها در مدارس استان که به صورت نمادین در مدرسه بهار اهواز با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد بیان کرد: سفیران انتخاب شده نمایندگان کمیته امداد و آموزش و پرورش برای انجام کارهای خیر و کمک به دیگران می باشند.

وی با بیان اینکه افراد خیر تنها افرادی نیستند که پول پرداخت کنند بلکه هر کمکی به دیگران کار خیر است افزود: با اجرای این طرح دانش آموزان انجام کار خیر را بین خانواده های خود ترویج داده و به دیگران توصیه می کنند تا به دیگران نیز کمک کنند.

شیبه افزود: با مشارکت آموزش و پرورش برای سفیران احسان و نیکوکاری در استان کارت هایی طراحی و صادر می شود تا هر دانش آموزی که تمایل داشته باشد به عنوان سفیر احسان و نیکوکاری انتخاب و معرفی شود و داوطلب کمک به دیگران باشد.

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) خوزستان با بیان اینکه در خوزستان ۴۵ هزار دانش آموز نیازمند زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند اظهار داشت: در جشن عاطفه های سال گذشته ۱۴۰ میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شد و امسال هم پیش بینی شده که ۱۸۰ میلیارد ریال در مجموع کمک شود.

وی ادامه داد: در تمامی مدارس استان صندوق هایی برای جمع آوری کمک های دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) خوزستان افزود: یکی از راه هایی که مردم می توانند کمک های خود را سریع به دست این نهاد حمایتی برسانند استفاده از کد دستوری " ستاره ۸۸۷۷ستاره ۰۶۱ مربع است ضمن اینکه تمامی دفاتر کمیته امداد آماده دریافت کمک های مردم برای توزیع بین نیازمندان هستند.

در ادامه این آیین مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز با بیان اینکه برخی دانش آموزان به دلیل مشکلات مالی نمی توانند ادامه تحصیل دهنداظهار داشت: نباید اجازه دهیم دانش آموزی به دلیل مشکل مالی و یا نداشتن لوازم التحریر از ادامه تحصیل باز بماند.

مسعود حمیدی نژاد اظهار داشت: نواختن زنگ عاطفه ها در مدارس استان گامی در راستای جمع آوری کمک های مردم برای کمک به دانش آموزان نیازمند است.

سرپرست فرمانداری اهواز نیز در این آیین گفت: در جشن عاطفه ها هر سال یک اقدام نمادین برای ترویج کمک به هم نوع انجام می شود تا دانش آموزان نیازمند نیز بتوانند به تحصیل ادامه دهند.

احمد موالی زاده اظهار داشت: ماهیت برگزاری این جشن ترویج فرهنگ کمک به هم نوع و هم وطن است تا همانند دیگر افراد جامعه از نعمت تحصیل برخور دار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha