۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84907888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گنبدکاووس نیازمند تامین فضای آموزشی مناسب است

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از کمبود فضای آموزشی در برخی نقاط این شهر خبر داد و از مسوولان کشوری و استانی، نیکوکاران، خیرین مدرسه‌ساز و رسانه‌ها خواست با نگاه ویژه و مشارکت و همراهی یکدیگر به رفع این معضل کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقادر ظفر یکشنبه شب در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران گنبدکاووس گفت: سالانه بین ۲ تا ۴ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی این شهرستان اضافه می‌شود که باید فضای آموزشی و تجهیزات لازم شامل "میز، نیمکت و صندلی" برای آنها به‌خصوص در محلات شهری تامین شود.

وی جمعیت دانش آموزی سال تحصیلی جدید گنبدکاووس را حدود ۹۶ هزار نفر از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم اعلام کرد و افزود: این تعداد دانش آموز در ۵۷۰ آموزشگاه واقع در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

ظفر اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در قالب پروژه مهر، در سال تحصیلی جاری مشکل خاصی در بحث کمبود کلاس درس و معلم نداریم اما باید از هم اکنون برای تامین فضاهای آموزشی و تجهیزات مورد نیاز در سال‌های آینده آستین همت را بالا بزنیم.

وی همچنین گفت که اهتمام به اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار دولت، وزارت آموزش و پرورش، اداره کل و آموزش و پرورش گنبدکاووس قرار دارد و در همین رابطه قرارگاه اجرایی این سند در شهرستان تشکیل شده است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: این مدیریت به‌عنوان دبیر شهرستان‌های شرق گلستان برای اجرای سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت تعیین شده و تاکنون چند جلسه نیز برگزار کرده است.

وی با قدردانی از همراهی رسانه‌ها با آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت، ضمن تاکید بر استمرار این همراهی‌ها، اضافه کرد: آموزش و پرورش گنبدکاووس از پیشنهادها و انتقادهای سازنده در پیشبرد اهداف و تحقق سند تحول بنیادین استقبال می‌کند.

ظفر همچنین با اشاره به زندگی مسالمت آمیز همراه با وحدت اقوام در گنبدکاووس ادامه داد: آموزش و پرورش این شهرستان بدون نگاه قومیتی یا مذهبی از ظرفیت شایستگان همه اقوام در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت استفاده خواهد کرد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین بیان داشت: با اینکه این شهرستان در همه حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی جزو شهرستان‌های برتر در گلستان است اما امسال در کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه‌ها، رتبه هفتم را در بین ۱۴ شهرستان استان به دست آورد که جایگاه خوبی نیست و باید آن‌را ارتقا دهیم.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha