۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84908077
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واحدهای مسکن ملی در زنجان از ۱۶ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: واحدهای مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان از ۱۶ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رضا خواجه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تشریح وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان افزود: عملیات اجرایی یک‌هزارو ۷۳۲ واحد مسکونی آغاز شده است و یک‌هزارو ۴۰۳ واحد در دست طراحی است که در زمان بندی تعیین شده به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار داشت: اغلب متقاضیانی که وجه اولیه این واحدها را پرداخت کرده بودند، با همکاری اداره کل راه و شهرسازی زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی آنها تامین شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: در شهر زنجان نیز ۳۶۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با همکاری اداره کل راه و شهرسازی در دست احداث است.

خواجه ای خاطرنشان کرد: اتمام اجرای پروژه های مسکن ملی، به زمان صدور پروانه ساختمانی آنها بستگی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان زنجان مقاوم‌سازی شده است، ادامه داد: تاکنون ۵۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی زنجان مقاوم سازی شده است و طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال ۱۴۱۰ با مقاوم سازی بیش از پنج هزار واحد مسکونی، مقاوم سازی همه واحدهای روستایی استان به اتمام می رسد.

خواجه ای گفت: طبق برنامه‌ ابلاغی در طرح ملی مسکن برای زنجان، سهم این استان (به نسبت جمعیت آن در کشور )۴۰ درصد بیشتر تخصیص و به لحاظ استقبال بالا از طرح، این سهم از ۵۰ هزار واحد مسکونی به ۷۰ هزار واحد مسکونی افزایش یافت که طی چهار سال ساخته می‌شود.

وی افزود: ۱۵ هزار و ۸۳۴ نفر در استان زنجان در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد چهار هزار و ۶۰۰ نفر نهایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha