۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۹:۳۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84909062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل بهزیستی : البرز زیرساخت های لازم  در حوزه اجتماعی ندارد

کرج - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: این استان در حوزه اجتماعی زیرساخت های لازم را ندارد و در بسیاری از شاخص ها از متوسط کشوری و حتی از محروم ترین استانهای کشور نیز پایین تر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وجیهه محمدی فلاح روز سه شنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری اداره کل بهزیستی البرز با فرماندهی انتظامی استان البرز افزود: ۱۶۲ هزار نفر زیر پوشش حمایتی بهزیستی این استان به صورت مستمر و غیرمستمر قرار دارند و۶۰۰ مرکز که توسط بخش غیردولتی مدیریت می شوند را تحت نظارت خود دارد.

وی بیان داشت: گروه هدف بهزیستی گروهی متنوع و متکثری از جمله معلولان جسمی، ذهنی، بیمار اعصاب و روان، سالمندان ، افراد درگیر مواد مخدر، زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست هستند که جز محروم ترین و معصوم ترین اقشار جامعه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز اضافه کرد: مشکلات بهزیستی فقط مشکل این سازمان نیست بلکه مشکل شهر ، استان و کلیه ارگانها است بهزیستی در موارد زیادی خدماتش با سایر دستگاههای متولی امر همپوشانی و همگرایی دارد به عنوان مثال در بحث ساماندهی کودکان کار و یا معتادین متجاهر قانونگذار برای ۱۷ دستگاه وظایفی مشخص کرده که بهزیستی یکی از این دستگاههاست و به نوبه خود تلاش می کند.

محمدی فلاح بیان داشت: از آنجا که جامعه هدف گسترده بهزیستی سرمایه اجتماعی حاکمیت است  انتظار داریم تمام دستگاهها نیز به وظایف خود به درستی عمل کنند تا با ارایه خدمات مطلوب به آحاد جامعه شاهد نقش آفرینی مورد انتظار از مردم، در عرصه های مختلف باشیم.

سردار محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز نیز دراین مراسم  گفت: برقراری سلامت اجتماعی در جهت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی بیش از هر چیز مستلزم تعامل میان سازمان‌های مسوول و مطالعه و پژوهش‌های اجتماعی در راستای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی است و این امر مهم سبب خواهد شد تا فرایند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها تسریع و نظم و انضباط و امنیت اجتماعی در جامعه پدیدار شود.

وی گفت: اخلال در نظام خانواده، مشکلات اعتیاد، کودکان کار، فرار از منزل، کودکان بی سرپرست آسیب‌های اجتماعی فراوانی را به دنبال دارد که در این زمینه، فرماندهی انتظامی استان البرز به عنوان حافظ نظم و امنیت عمومی و اداره کل بهزیستی استان به عنوان یکی از متولیان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می بایست گام‌های مشترکی را در این زمینه برداشته تا امنیتی پایدار در جامعه حاکم شود.

تفاهم نامه ۲ جانبه بین اداره کل بهزیستی البرز و فرماندهی انتظامی استان البرز با موضوع همکاری در راستای پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استان و همچنین اجرای برنامه های مشترک در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی منعقد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha