۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84909166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ ورزشکار استان اردبیل در المپیاد استعدادیابی ورزشی کشور حضور دارند

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: بیش از ۳۰۰ ورزشکار از این استان در ۲۱ رشته ورزشی در مسابقات المپیاد استعدادیابی ورزشی کشور حضور دارند که تاکنون موفق به کسب سه مدال طلا ، پنج نقره و پنج برنز شدند.

به گزارش ایرنا ، اکبر ورودی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این رویداد ورزشی در ۲۶ رشته المپیکی و با حضور ۱۶ هزار مربی،ورزشکار و داور در دو بخش دختران و پسران در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های تیراندازی ، تیراندازی با کمان ، شیرجه ، واترپلو ، اسکیت ، وزنه‌برداری ، گلف ، کشتی آزاد و فرنگی و قایقرانی به میزبانی استان تهران ، رشته‌های سه‌گانه و دوچرخه‌سواری در استان آذربایجان شرقی ، رشته‌های بسکتبال ، بوکس ، هندبال ، تنیس روی میز و جودوی بانوان در استان اصفهان ، رشته سنگ‌نوردی در استان زنجان ، رشته‌های ژیمناستیک ، والیبال و بدمینتون در استان مازندران ، رشته‌های شمشیربازی و هاکی در استان یزد و در استان همدان رشته ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای برگزار می‌شود.

وی شناسایی استعدادهای ورزشی و حمایت از آنها بویژه نوجوانان و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و ترویج نشاط و پویایی در جامعه را از دستاوردهای برگزاری المپیاد استعدادیابی ورزشی برشمرد.

ورودی اضافه کرد: برخی تیم‌های ورزشی به دلیل عدم شرکت در تمرین‌ها در بحران کرونا ضعیف شده‌اند که این استعدادیابی یکی از عوامل اصلی پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی است و یافتن نبوغ ورزشی موجب جذب، پرورش و نگهداشت ذخایر انسانی برای مدال آوری در رویدادهای بین‌المللی می‌شود.

وی گفت: ورزش یک ضرورت زندگی است و یک جامعه باید به آن به عنوان یک اصل بطور عملی معتقد باشد و امیدوارم با بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت‌های ورزشی موجود بتوانیم جایگاه والای ورزش و ورزشکاران را بیش از پیش اعتلا دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha