۲۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85509967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد ورزشکاران سازمان یافته در ژیمناستیک ۲ برابر شد

اردبیل - ایرنا - دبیر فدراسیون ژیمناستیک گفت: تعداد ورزشکاران فعال و سازمان یافته رشته ژیمناستیک در کشور در سال‌های اخیر حدود ۲ برابر شد.

محسن سلیمانی روز شنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیات ژیمناستیک استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود هشت سال پیش تعداد ورزشکاران بیمه و سازماندهی شده در رشته ورزشی ژیمناستیک ۱۷۰ هزار ورزشکار بود که این رقم هم‌اکنون به ۳۰۰ هزار ورزشکار افزایش یافته است.

وی با اشاره به استقبال نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها از رشته ورزشی ژیمناستیک بیان کرد: از این تعداد ورزشکار سازماندهی شده حدود ۶۰ درصد آقایان و ۴۰ درصد خانم‌ها هستند.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه امروز ژیمناستیک ایران روند روبه رشدی دارد، اظهار کرد: کسب سهمیه ۲ نفر از کشورمان در المپیک پاریس بیانگر این امر است.

وی اضافه کرد: برای نخستین مرتبه کشور ما در رقابت‌های المپیک موفق به کسب سهمیه شد و امیدواریم در پاریس نیز حماسه‌سازی کنیم.

سلیمانی ادامه داد: مهدی الفتی ژیمناستیک کار کشورمان توانست با قرار گرفتن در رده دوم رنکینگ مسابقات جهانی، سهمیه المپیک پاریس را کسب کند که این اولین افتخار حضور رشته ژیمناستیک در رقابت‌های المپیک محسوب می‌شود.

وی گفت: علاوه بر مهدی الفتی ، حمیدرضا هاشمی داور بین‌المللی و مطرح ژیمناستیک ایران رقابت‌های ژیمناستیک المپیک پاریس را قضاوت خواهد کرد.

وی به هیات ژیمناستیک استان‌ها توصیه کرد به فعالیت در چند بخش محدود در ژیمناستیک بسنده نکنند بلکه در تمامی بخش‌ها از جمله ژیمناستیک هنری، حرکات زمینی، بارفیکس، پرش خرک، دارحلقه، پارالل، خرک حلقه، ژیمناستیک موزون، ایروبیک، آکروباتیک و ترامپولین فعالیت کنند.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه قبول مسئولیت توسط افراد ناتوان ظلم به ورزش است، اظهار کرد: هیات استان‌ها برای موفقیت باید از افراد با اخلاق، کاربلد و فنی استفاده کنند.

سلیمانی بیان کرد: هیات استان‌ها همچنین علاوه بر شناسایی و استعدادیابی باید از تجربه پیشکسوتان و تمامی ظرفیت‌های استان استفاده کند.

به گزارش ایرنا، در این مجمع انتخاباتی که سه نامزد داشت هر کدام از نامزدها به مدت ۱۰ دقیقه اقدام به ارائه برنامه‌های خود کردند.

قبل از آغاز رای‌گیری وحید الماسی انصراف داد و در نهایت عزیز افضلی فرد با کسب ۱۷ رای از مجموع ۲۹ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیات تکواندو استان اردبیل انتخاب شد ، وحید صادقی نامزد دیگر نیز موفق به کسب ۱۲ رای از اعضای مجمع شد.

در این مجمع انتخاباتی المیرا حیدری به‌ عنوان نایب رئیس، جواد اکبری خزانه‌دار و مصطفی منظومی، داور نیکنام و رقیه مجرد هم به‌عنوان اعضای هیات رئیسه هیات ژیمناستیک استان اردبیل معرفی و موفق به کسب رای اعضای مجمع شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha