مرکز جستجو و نجات دریایی بنادر هرمزگان ۲۹۲ دریانورد را نجات داد

بندرعباس - ایرنا - معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مرکز عملیات جستجو و نجات دریایی از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، ۲۹۲ دریانورد را که به دلایل مختلف در شرایط اضطراری قرار گرفته بودند از خطر غرق شدن نجات داد و یا شناورهای آنان را به اسکله های امن هدایت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اسماعیل مکی‌زاده روز چهارشنبه افزود: در این مدت ۸۸  عملیات‌ جستجو و نجات دریایی در پهنه آبی استان ثبت شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۹درصد افزایش داشته است.

وی تعداد عملیات جستجو و نجات دریایی بر روی شناورهای سنتی را نیز ۱۲ مورد اعلام کرد که از برجسته‌ترین عملیات‌های مرکز جستجو ‌و نجات دریایی استان در این مدت به شمار می‌رود.

مشارکت همیاران ناجی در ۱۲ عملیات‌ 

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: در پنج مورد اطفای حریق و کنترل صدمات منجر به آتش سوزی و هفت مورد جستجو و نجات دریایی نیز، شناورهای همیاران ناجی (شناورها و دریانوردان مردمی آموزش دیده) در عملیات همکاری کردند.

وی ادامه داد: از ۸۸ مورد ماموریت انجام شده ،۵۶ مورد خدمات پزشکی از سوی مرکز جستجو ‌و نجات دریایی بندرعباس به دریانوردان ارائه شد که  نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته، ۳۳ درصد افزایش داشت.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: به منظور پاسخ‌گویی سریع به سوانح دریایی تمامی ۳۵ ایستگاه همیار ناجی در پهنه آبی استان فعال هستند و شناورهای گشتی و جستجو و نجات دریایی نیز روزانه در مسیرهای دریایی درحال گشت زنی هستند.

استان هرمزگان با برخورداری از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره، علاوه بر در اختیار داشتن بیش‌ترین مرز دریایی کشور،  جستجو و نجات دریایی را از ابتدای مرز شهرستان پارسیان در خلیج‌فارس تا مرز دریایی بندر چابهار در دریای عمان را برعهده دارد.