غفلت از فرهنگ به گسترش آسیب های اجتماعی منتهی می شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: هر جایی که از فرهنگ غفلت کرده ایم،آسیب‌های آن را هم دیده ایم و در وقایع اخیر دستهای پشت پرده هویدا و صحنه گردانی دشمنان نیز مشاهده شد.

حسین نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه این موضوع نشان می دهد هر چقدر به ساحت فرهنگ کم توجهی شود، بیشتر دچار آسیب می شویم افزود: در این ارتباط اگر ساز و کار و سیستم اجتماعی خوبی داشته باشیم، می توانیم بسیاری از مشکلات را قبل از آنکه حادتر شود، رفع کنیم. 
این مسوول با اشاره به اینکه متاسفانه ما با غلبه عقل توسعه نگر مواجه بودیم که عمدتا در فکر ساخت و ساز و توسعه کارخانجات و اقتصادی بود، ادامه داد: طرحی در زمان سفر رییس جمهور به استان زنجان با عنوان طرح الزامات اجتماعی ساخت مسکن ارائه شد.
وی با اشاره به الزامات اجتماعی ساحت اقتصادی، اظهار داشت: اگر می خواهیم آسیب های اجتماعی کاهش یابد و کشور و استان جایی برای بهتر زیستن باشد، چاره ای نداریم جز اینکه پیوست های فرهنگی را در ساحت توسعه اقتصادی، صنعتی و همچنین شهرسازی رعایت کنیم.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: وقتی الزامات اجتماعی را رعایت نمی کنیم در این میان واحدهای زیادی ساخته شده که همین روند در دولت کنونی نیز رخ خواهد داد، اما آسیب پذیر  خواهند بود.
وی با بیان اینکه چاره ای نداریم در ساحت های شهرسازی، اقتصادی و صنعتی به موضوع فرهنگ رجوع کنیم، اضافه کرد: فرهنگ بنا به فرموده رهبری مانند هوایی است که ما تنفس می کنیم، در حالی که وقتی به چالش بر می خوریم به اهمیت روز افزون فرهنگ پی می بریم.
نجفی خاطرنشان کرد: اگر ما در نقشه مهندسی فرهنگی وظایفی را برای ادارات تعریف کردیم که ارائه پیوست های این بخش می تواند به زندگی مطلوب منتهی شده و علاوه بر آن از آسیب هایی نظیر اعتیاد و طلاق پیشگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه وقتی از آسیب های اجتماعی سخن به میان می آید، عنوان می شود باید درمان کنیم، خاطرنشان کرد: حواسمان نیست که این آسیب ها را خودمان تولید کرده ایم، با برخورد مشکل حل نخواهد شد که نهادینه شدن عقل، زیستن و توسعه ذیل عقلانیت به زندگی بهتر کمک می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha