تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع): طلاب فرصت تحصیل در حوزه را قدر بدانند

شهرری- ایرنا- تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با تاکید بر لزوم توجه طلاب به فرصت ها گفت: طلاب باید قدر فرصت های پیش روی خود را بدانند و در این راه باید تمرکز بر مسائل علمی و پژوهشی، دوری از حواشی، کسب سجایای اخلاقی، ارتباط خالصانه با معبود، تهجّد و اهتمام به نماز شب مورد نظر همه طلاب عزیز باشد.

به گزارش ایرنا از گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه عالی تخصصی حضرت عبدالعظیم(ع) بخش خواهران ضمن تبریک فرارسیدن ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: طلاب باید همواره به جهت توفیق حضور در مسیر طلبگی شکرگزار خداوند متعال باشند و در این مسیر با بهره گیری از بهترین لحظات عمر خود به اسلام و مردم خدمت کنند.

وی افزود: با نگاه جامع و کلی به نظام هستی، در می یابیم آفرینش هنگامی معنا پیدا خواهد کرد که نتیجه آن مطلوب و قابل قبول باشد، در نظام آفرینش زندگی تمامی موجودات اعم از فرشتگان، جمادات، نباتات جبری است، لیکن خداوند در میان تمامی مخلوقات فقط به انسان، عقل و اختیار داده، انتخاب مسیر را نیز به عهده او گذاشته و برای انسان آزمون های گوناگونی در این مسیر قرار داده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، هدف از خلقت را رسیدن به کمال مطلق و در نهایت نیل بشر به نقطه مطلوب مورد عنایت حضرت حق توصیف و خاطر نشان کرد: هدف غایی و دلیل خلق نظام هستی، رسیدن به کمال است و وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) و ائمه هدی(ع) نمونه هایی از انسان کامل هستند و به همین جهت برای افراد بشر به عنوان الگو معرفی شده اند، زیرا این ذوات مقدس برگزیدگان خداوند هستند و به جهت عصمتشان قول، فعل و تقریرشان برای همگان حجت است.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به اهمیت دین شناسی و حدیثی از امام محمد باقر(ع)، کمال واقعی را در فهم دین برشمرد و اظهار داشت: شناخت کلی دین، جامعیت و پاسخگویی آن برای تمامی اعصار، شناخت قرآن، سیره و احادیث پیامبر(ص) و اهل بیت، همه این ها از وظایف طلاب علوم دینی است تا با الگوپذیری از بزرگان دین و با بهره گیری از فرصت ها، تمامی ابعاد دین را بشناسند و برای جامعه خود تبیین کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به موضوع توسعه دایره علوم و نیازهای جدید جهان امروز گفت: طلاب علوم دینی باید دانش خود را متناسب با نیازهای زمان افزایش دهند تا بتوانند با بهره گیری از دانش روز، زمینه توسعه علوم اسلامی را فراهم آورند و پاسخگوی نیاز جامعه بشری در حوزه های مختلف باشند.

وی دین اسلام را دین مترقی و دارای برنامه برای تمام ابعاد زندگی بشر توصیف و ابرازکرد: اسلام در تمامی بخش های زندگی بشر برنامه و رهنمود دارد لذا مبلغان دین باید این نگاه و برنامه جامع اسلام را بشناسند و برای دنیای امروز تبیین کند و این امر نیازمند پرورش صحیح و هدفمند طلاب و مبلغان دینی است.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث دایره علوم اسلامی را بسیار گسترده برشمرد و افزود: هر علم آموزی که وارد عرصه فقه در دین شود به جهت زیبایی هایی که در قرآن، حدیث و سیره پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) وجود دارد، این جاذبه ها سبب می شود که هرگز از این مسیر جدا نشوند.

وی با اشاره به شخصیت کم نظیر حضرت امام خمینی(ره) و مراتب ایمانی آن عالم عارف خاطر نشان کرد: امام راحل توانست به واسطه سلوک معنوی خود انقلابی را به پیروزی برساند که معادلات دشمنان را دست خوش تغییر ساخته و نام اسلام و شیعه را در جهان احیا کرد و این امر مرهون مراتب ایمان و اخلاص بنیانگذار کبیر انقلاب بود.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به لزوم تسلط طلاب بر ادبیات عرب، فقه و اصول، بر آشنایی طلاب علوم دینی با تفسیر قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و علوم حدیث تاکید کرد و افزود: طلاب ما باید بعد از اتمام تحصیل و تسلط کامل بر مبانی اسلام با حضور در اجتماع، جاذبه های فراوان دین اسلام را به بهترین نحو با استفاده از روش های مؤثر تبلیغی و با توجه به اصل مخاطب شناسی در میان جامعه تبیین کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به حوادث اخیر کشور و اقدامات دشمنان اسلام و انقلاب اضافه کرد: در طول تاریخ تلاش های دشمنان این آب و خاک برای از میان برداشتن فرهنگ اسلام در میان مردم همواره ناکام مانده است؛  این گونه حوادث نیز به لطف خداوند و به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و پایداری خانواده معزز شهدا و مردم عزیز کشورمان پایان خواهد یافت و دشمنان اسلام و انقلاب همچنان درمانده و مأیوس خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha