استاندار همدان: جمعیت کارآمد توان علمی و اقتصادی کشور را ارتقا می‌دهد

همدان- ایرنا- استاندار همدان جمعیت را عامل بسیار مهم در قدرت یک کشور دانست و گفت: جمعیت کارآمد، مفید و تحصیل کرده جامعه را به سمت تعالی پیش می برد و توان اقتصادی، نظامی و علمی کشور را ارتقا می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه در جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده با اشاره به اینکه آمار و بررسی‌ها نشان می‌دهد مسائل فرهنگی اصلی‌ترین دلیل کاهش جمعیت است اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت در کانون گرم خانواده محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان جنگ جمعیتی را علیه ایران آغاز و برای پیر و سالخورده شدن کشور برنامه ریزی کرده‌اند ادامه داد: اجرای قانون و پیاده‌سازی آن در حوزه خانواده و جوانی جمعیت توسط دستگاه‌های متولی، امری ضروری است. 

وی نقش فرهنگ سازی را در تحکیم بنیان خانواده بی بدیل دانست و گفت: خانواده سالم برای مقابله با دشمن در تمام عرصه های فرهنگی، علمی و نظامی پیشتاز است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه تشکل های مردم نهاد در ترویج افزایش جمعیت کشور فعال شوند افزود: امروز دشمنان با برنامه ریزی می‌خواهند کشور ما جمعیت رو به رشدی نداشته باشد و تشکل‌های مردمی باید در راستای ترویج افزایش جمعیت و جلوگیری از طلاق های بی دلیل حمایت شوند.

وی تصریح کرد: از اقداماتی که دولت سیزدهم در راستای تقویت خانواده و فراهم کردن زمینه ازدواج انجام داده، در دستور کار قرار دادن ساخت چهار میلیون مسکن در کشور است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه موضوع خانواده و جوانی جمعیت بسیار مهم و در اعتقادات ما تاکید شده است گفت: در سه دهه اخیر شاهد هستیم که نوک حمله دشمن کانون خانواده است زیرا وقتی می‌بیند انسان های معتقد، محکم و استوار در جامعه وجود دارد و از بطن خانواده و کانون خانواده رشد کردند لذا درصدد نابودی بنیان خانواده ست.

استاندار همدان تصریح کرد: استکبار وقتی می‌بیند جوانان جان بر کف از تمامیت ارضی و نوامیس دفاع می‌کنند و این غیرت در خانواده و براساس بنیان های الهی است آنرا مورد هجمه قرار می‌دهد و سردرگمی هایی را ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: نمونه این هجمه ها اغتشاشات نوجوانانی است که اطلاعی از تاریخ و پیشینه خود ندارند و فریب افراد ناآگاه و دشمنان را می‌خورند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه جوانی جمعیت در کشور با فرهنگسازی میسر می شود و وعده تسهیلات تاثیر چندانی ندارد گفت: تشکل‌های مردمی، دستگاه های فرهنگی مانند آموزش و پرورش، ارشاد و صدا و سیما نقش کلیدی در افزایش جمعیت دارد.

وی ادامه داد: توانایی، نبوغ و استعداد در خانواده های پرجمعیت شکل می‌گیرد و ازدیاد جمعیت تحصیل کرده در توان استراتژیک کشور تاثیر دارد.

قاسمی فرزاد با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های افزایش جمعیت گفت: بحث ازدواج آسان با استفاده از ظرفیت حوزه علمیه، صدا و سیما، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، تبلیغات اسلامی و ارشاد فرهنگسازی و نیازمندی ها رفع شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی به تکالیف خود در موضوع جوانی جمعیت عمل کنند گفت: در طی سال‌های گذشته تبلیغات مسموم معاندان و نظام تبلیغاتی غرب منبعث از تفکر استکبار خانواده را مورد هجمه قرار داده است.

استاندار همدان اظهار داشت: استکبار وقتی می بیند که ایران جزو کشورهای مستقل است و در مهم ترین نقطه منابع و علم در جهان قرار دارد برای نابودی کشور تحریم و اغتشاش را پایه ریزی کرده است تا به منابع مالی دست پیدا نکنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha