آیت الله علم الهدی: اسلام هیچ گاه به اندازه زمان کنونی مورد هجمه دشمنان نبوده است

مشهد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:دین اسلام در طول زمان حیات خویش، هیچ گاه به اندازه اکنون مورد هجمه دشمنان نبوده است که این موضوع، لزوم وحدت بین مسلمانان را بیش از گذشته می کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در همایش محوری طلایه داران امت رسول الله در جمع ائمه اهل سنت خراسان رضوی افزود: خداوند در قرآن کریم موضوع "قیام لله" را بیان کرده و فرموده است قیام به صورت جمعی موثر خواهد بود که این موضوع با مشارکت تمامی گروههای مسلمان امکان پذیر است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نیز امور سیاسی و اجتماعی را مربوط به تمام مسلمانان دانسته است و تاکید دارد در این مورد همه مسلمانان حضور داشته باشند.

امام جمعه مشهد گفت: تمامی موارد یاد شده و اتفاقات مهم در دین اسلام تنها با وحدت میان همه مسلمانان امکان پذیر است.

علم الهدی افزود: امروز جامعه دینی از روشن بینی برخوردار است تا در مقابل دشمن آسیب نبیند و جمهوری اسلامی ایران به عنوان جریان سیاسی در مقابل کفر ایستادگی می کند.

وی ادامه داد: هم اکنون همه دنیا به اسلام حمله کرده و هجمه های زیادی را بر پیامبر اسلام (ص) وارد نموده اند که این موضوع نیازمند درایت بیش از پیش برای مقابله با توطئه هاست.   

رییس ائمه جماعت اهل سنت عراق نیز در این همایش گفت: اقدامات جمهوری اسلامی برای ایجاد وحدت آفرینی میان شیعه و اهل سنت بسیار کارساز بوده است که این اقدامات می تواند الگوی مناسبی برای جهان اسلام باشد.

شیخ خالد الملا افزود: اسلامی که اکنون در اختیار ماست، نتیجه مجاهدت های شهدایی است که جان خویش را وقف اسلام کرده اند و از این رو ما مدیون خون این شهدا به خصوص شهید سردار سلیمانی و شهید المهندس هستیم.

آیت الله علم الهدی: اسلام هیچ گاه به اندازه زمان کنونی مورد هجمه دشمنان نبوده است

رییس ائمه جماعت اهل سنت عراق گفت: همه ما نسبت به جهان اسلام مسوول هستیم و باید نسبت به اتفاقات حوزه آن حساس باشیم.

شیخ خالد الملا افزود: دشمن چشم دیدن وحدت مسلمانان را ندارد و تلاش می کند که گروه های مسلمان به جان هم بیفتند به این خاطر  وحدت بیش از همیشه دارای اهمیت و توجه است.

در پایان این مراسم از تعدادی از علمای اهل سنت فعال در حوزه وحدت آفرینی قدردانی به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha