حسن جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات شامل لایهبرداری رنگهای قدیمی باند، رنگآمیزی باند و بهسازی چراغهای لایتینگ است.
وی خاطر نشان کرد: انجام این عملیات ١٢ روز با بسته شدن باند فرودگاه به طول انجامید و به زودی فاز دوم عملیات بهسازی باند آغاز می شود.
این مسوول بیان کرد: این عملیات در راستای رفع یکی از علل ادعایی سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر ترکیدن لاستیک هواپیماها صورت گرفت.
مدیر روابط عمومی فرودگاه های خراسان رضوی افزود: سال آینده نیز عملیات بهسازی و تعویض روکش آسفالت باند انجام خواهد شد.
پس از وقوع چند مورد ترکیدگی لاستیک هواپیما در باند فرودگاه مشهد در ماه های اخیر، بر اساس گزارش مردادماه امسال دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص علت ترکیدگی لاستیک هواپیماها، فرودگاه مشهد توصیه ایمنی برای ارتقای کیفیت سطح باند اصلی فرودگاه شامل قدرت ترمزگیری و رنگ آمیزی را انجام نداده است و باید خسارت ترکیدگی لاستیک را به ایرلاینها پرداخت کند.
به گزارش ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری در این گزارش آمده است، ترکیدگی لاستیک هواپیماهای مختلف در باند فرودگاه مشهد بعضاً باعث وارد آمدن آسیب به موتور هواپیما شده و تکههایی از لاستیک وارد موتور میشده است.
فرودگاه شهید هاشمینژاد مشهد دارای دو باند است که همه سوانح ترکیدگی لاستیک در باند اصلی آن، باند «۱۳ چپ» رخ داده است.
باند فرعی فرودگاه مشهد (۱۳ راست) به دلیل نزدیکی به ساختمانهای فرودگاه و داشتن موانع پروازی کمتر مورد استفاده قرار میگیرد و امکان جایگزینی طولانیمدت با باند اصلی را ندارد.
سوابق ترکیدگی لاستیک هواپیماها در باند فرودگاههای مهرآباد، ماهشهر و شیراز هم بوده اما تعداد آن در فرودگاه مشهد فراوانی بیشتری دارد که این موضوع میتواند حاصل از ترافیک بالای فرودگاه، حجم مسافر زیاد، دما و ارتفاع بالای فرودگاه به عنوان عوامل کمکی و فرعی باشد.
نظر شما