۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 84912336
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

میزخدمت و پیشخوان سامانه جامع امور دانشجویان راه‌اندازی شد

تهران-ایرنا- سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان امور دانشجویان از راه اندازی میز خدمت و پیشخوان سامانه جامع در این سازمان خبر داد و گفت: میز خدمت الکترونیکی با طراحی و پیاده‌سازی امکانات جدید اقدام به ثبت و پیگیری درخواست متقاضیان خدمات حوزه دانشجویی می‌کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان امور دانشجویان، مصطفی صالحی با یادآوری توسعه امکانات میز خدمت الکترونیکی سازمان امور دانشجویان افزود: در راستای ارتقای سطح رضایتمندی از ارائه خدمات، میز خدمت الکترونیکی این سازمان با طراحی و پیاده‌سازی امکانات جدید اقدام به ثبت و پیگیری درخواست‌های متقاضیان خدمات حوزه دانشجویی می‌کند.

وی یادآور شد: بخش بزرگی از خدمات حوزه دانشجویی به دانشجویان (ایرانی و بین‌المللی)، دانش آموختگان (تحصیلکرده داخل و خارج از کشور)، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و به طور کلی مراجعین متقاضی خدمات سازمان امور دانشجویان از طریق درگاه واحد و یکپارچه این سازمان موسوم به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) ارائه می‌شود.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در حال حاضر حداقل تعداد درخواست‌هایی که روزانه توسط کاربران در این سامانه به عنوان بستر و میز ارائه خدمات الکترونیکی سازمان امور دانشجویان، ثبت می‌شود، حدود ۱۰ هزار مورد است که این میزان در بازه‌هایی مقارن با رویدادهای مختلف آموزش عالی (مانند کارنامه سلامت و ثبت‌نام انتقالی مهمانی دانشجویان) تا ۳۰ هزار مورد در روز افزایش می‌یابد.

میزخدمت و پیشخوان سامانه جامع امور دانشجویان راه‌اندازی شد

صالحی تصریح کرد: پشتیبانی از این حجم درخواست‌ها نیازمند ملزومات خاص خود و فراهم آوردن آن‌ها از طریق میز خدمات است. در همین راستا و با عنایت به نتیجه پایش تحلیلی آماری و محتوایی درخواست‌های پشتیبانی کاربران طی یکسال گذشته، امکانات جدیدی در راستای توسعه میزخدمات الکترونیکی سازمان امور دانشجویان طراحی، پیاده‌سازی و راه‌اندازی شد.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان امور دانشجویان در ادامه افزود: به طور مشخص در فاز اول، به منظور فراهم‌آوردن امکانات خویش‌خدمتی، میزخدمت پورتال سامانه سجاد (به آدرس https://portal.saorg.ir)  با معرفی شناسنامه خدمات عرضه شده به همراه ارائه بخش‌هایی چون راهنمای کاربری، سوالات پرتکرار، گردش کار و آیین‌ نامه‌های مرتبط با آنها ایجاد گردید.

صالحی یادآور شد: در فاز دوم، پیشخوان (مرکز تماس پشتیبانی فنی) سامانه سجاد با هدف پاسخگویی به تماس مستقیم کاربران برای رفع مشکلات احتمالی، اطلاع‌رسانی و راهنمایی راه‌اندازی شد. برای این منظور از این پس کاربران می‌توانند پس از شماره‌گیری تلفن گویای سازمان امور دانشجویان به شماره ۹۶۶۶۴۰۰۰ (۰۲۱)، گزینه پشتیبانی سامانه سجاد را انتخاب کنند تا ارتباط آن‌ها با اپراتور پشتیبان فنی سامانه برقرار شود.

وی همچنین گفت: به منظور افزایش رضایت مندی در ارائه خدمات حوزه دانشجویی، ارتقای کیفیت ارائه خدمات پشتیبانی و تحول در میز خدمات الکترونیکی، دو برنامه اصلی هدف‌گذاری شده توسط دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان امور دانشجویان در سال جاری است که با جدیت در حال پیگیری و انجام اقدامات لازم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha