مدیرکل بحران هرمزگان: پیگیر جذب اعتبار بازسازی کامل منطقه زلزله‌زده سایه‌خوش هستیم

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: زلزله‌زدگان سایه‌خوش را فراموش نکرده‌ایم و بلافاصله بعد از وقوع زمین‌لرزه تا کنون مسائل آن را دنبال کرده و پیگیر ابلاغ اعتبار از پایتخت برای بازسازی کامل این منطقه هستیم.

مهرداد حسن‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت‌ها در منطقه زلزله‌زده سایه‌خوش تا کنون از محل اعتبارات داخلی استان و همیاری و همکاری مردم و پیمانکاران انجام شده است و امیدواریم بتوانیم طی روزهای آینده مصوبه تامین اعتبار مورد نیاز را از هیات دولت بگیریم.

وی اضافه کرد: استاندار هرمزگان بارها در این خصوص با مسوولان ملی مکاتبه داشته و موضوع را به صورت جدی دنبال می‌کند که می‌توان به مکاتبه‌های انجام شده با وزیر کشور، رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رییس جمهور اشاره کرد.

زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بامداد یازدهم تیرماه در هرمزگان به همراه ده‌ها پس لرزه بوقوع پیوست، این زمین لرزه ها هفت کشته و ۱۱۱ مصدوم برجای گذاشته است.

سایه خوش از توابع بخش مهران شهرستان بندرلنگه بوده و این شهرستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس است.

این شهرستان از سمت شمال با استان فارس و شهرستان بستک از سمت جنوب به خلیج فارس و از سمت شرق به شهرستان و از غرب با شهرستان پارسیان هم مرز است.