بهزیستی سمنان یکهزار و ۸۸۱ نابینا و کم‌بینا را زیر پوشش دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: یک هزار ۸۸۱ نابینا و کم بینا به تفکیک ۶۷۷ خانم و ۱۲۰۴ آقا تحت حمایت این اداره کل هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود منطقی روز شنبه در نشست با انجمن نابینایان استان به مناسبت ۲۳مهرماه روز جهانی عصای سفید افزود: خدمات ارائه شده از سوی بهزیستی به این قشر شامل تامین وسایل کمک توانبخشی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی است که افراد تحت حمایت طرح مبتنی بر جامعه سه هزار و ۹۸۳ نفر و تعداد یک هزار و  ۲۷نفر نیز از خدمات پرداخت کمک هزینه بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۰ دانشجو از جامعه نابینایان استان تحت حمایت بهزیستی هستند و یک هزار و ۱۴۰ نفر نیز مستمری دریافت می‌کنند، ابراز داشت: یکی از اهداف و رسالت های بهزیستی پیشگیری از معلولیت ها است که در سال گذشته تعداد ۲۳ هزار کودک سه تا ۶ سال غربالگری بینایی شدند که یک هزار و ۴۴ کودک با اختلال بینایی شناسایی و به مراکز تخصص معرفی شدند و همچنین در نیمه ابتدایی امسال نیز هفت هزار کودک تا کنون مورد غربالگری قرار گرفتند.

منطقی تاکید کرد: یکی از اهداف مهم و اساسی بهزیستی توانمندسازی جامعه هدف به ویژه گروه نابیبنایان است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت درون، برون‌سازمانی و انجمن های همکار بتوان گام های موثر و پایداری در این حوزه برداشت.

 مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تاکید بر اشتغال نابینایان در حوزه های مختلف، ادامه داد: هرساله شاهد موفقیت نابینایان در زمینه های عالیه تحصیلی هستیم و باید با پیگیری و همکاری دیگر دستگاه های دولتی و غیردولتی شاهد جذب و به کارگیری آنان در زمینه اشتغال باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha