۲۶هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس‌جمهور برای چهارمحال و بختیاری مصوب شد

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سفر استانی رییس‌جمهور در خردادماه امسال تاکید کرد: در این سفر ۲۶هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیربنایی و آبادانی استان مصوب شد و در نظر گرفته شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) ، غلامعلی حیدری در نشست بصیرتی در حسینیه آیت‌الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) افزود:۲۶هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس‌جمهور برای استان در نظر گرفته شده است که در این زمینه چهارمحال و بختیاری دومین استان از نظر تخصیص اعتبار سفر است.

به گفته وی، یکی از چالش‌های مهم استان بحث آب بود که برای تأمین آب پایدار استان نیز سه هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: وجود پروژه‌های نیمه‌تمام مردم باعث دلخوری مردم شده بود که به گفته مردم در استان ما به آثار باستانی تبدیل شده بودند، ولی در این دولت زمینه برای ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به چهارمحال و بختیاری فراهم شده است تا با کار انقلابی و جهادی، پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام برسند.

حیدری از تحقق بخشی از وعده‌های رییس‌جمهور در سفر به چهارمحال و بختیاری همچون اتصال منطقه لبد بعد از ۴۰سال به برق سراسری، بازسازی و ساخت مدرسه و مسکن نیازمندان، از لبد تا موگویی، دیناران، فلارد و خانمیرزا خبر داد و گفت: هدف‌گذاری برای افتتاح تعداد قابل توجهی از پروژه‍‌ها در دهه فجر انجام شده که برای مردم استان امیدآفرین هستند.

وی یادآور شد: میدان برای بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیاء در چهارمحال و بختیاری باز است و با جدیت آمده‌ایم تا دست به دست هم دهیم و غبار محرومیت را از چهره استان بزداییم.

حیدری تصریح کرد: با فعالیت قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام، آبرسانی به روستاها شروع شده است و نباید در این استان که سرچشمه سه رودخانه بزرگ است، روستاهای آن با تانکر آبرسانی شوند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن برای ایجاد ناامیدی در جامعه گفت:توطئه‌های دشمن برای این است که از پیشرفت کشور جلوگیری کند و حواس مسوولان را از انجام کار زیربنایی غافل سازد، اما با افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و آب و توسعه جاده‌های زیرساختی و ترانزیتی و روستایی، در حال پیشرفت هستیم.

حیدری افزود: زمانی که نظام جمهوری اسلامی یک نهال نورس بود دشمنان انقلاب هر آنچه در توان داشتند،یکپارچه کردند و انواع جنگ از هشت سال جنگ سخت، توطئه‌های مسلحانه را به صورت همزمان بر ملت ما تحمیل کردند، ولی نتوانستند به اهداف شوم خود برسند، که امروز که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، این نظام به درخت تنومند تبدیل شده است.

وی ادامه داد: آیا منافقین که ۱۷هزار نفر از مردم بی‌گناه کشور ما را به جرم داشتن عکس حضرت امام(ره)، یا ریش و چادر و حزب‌اللهی بودن در کوچه و خیابان ترور کردند، امروز می‌توانند مدعی دفاع از حقوق این ملت باشند؟

استاندار چهارمحال و بختیاری با یادآوری برکات شکل‌گیری جبهه مقاومت در منطقه اظهار داشت: دشمنان نسخه تجزیه برای کشور ما می پیچند؛ اما بصیرت مردم ما بسیار زیاد است و رهنمودهای مقام معظم رهبری همچون چراغ فروزانی افق را روشن می کند و راه را به ما نشان می دهد.

حیدری گفت: حضور مقتدرانه رییس‌جمهور در سازمان ملل و دفاع از حقوق ملت و درخواست محاکمه عاملان ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، موضع مقتدرانه جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی و گره نزدن مشکلات به خارج و مذاکرات، رشد بالای ترانزیت کالا و راه اندازی پروژه‌هایی که ۱۰ تا ۲۰سال متوقف شده بودند، حل مشکلات آبرسانی به خوزستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و کاهش نرخ بیکاری و مدیریت مصرف انرژی و کاهش قطعی برق منازل مسکونی از دستاوردهای این دولت است.

استانداری چهارمحال و بختیاری، تلاش برای جذب کامل اعتبارات ۱۴۰۰ در استان با تحرک بالای مدیران، تخصیص دوبرابری بودجه ۶ماهه اول سالجاری نسبت به سال گذشته، و اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به استان را یادآور شد و گفت: چهارمحال و بختیاری در شُرفِ یک تحول است که بخشی از آن با بودجه و اعتبارات امکان‌پذیر است.

این مقام مسوول در ادامه با تقدیر از شورای تامین استان، نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، اظهار داشت: در حوادث اخیر به لطف خدا با هوشیاری و بصیرت مردم و به خصوص مردم استان چهارمحال و بختیاری، دشمن مجال پیدا نکرد به اموال عمومی و بیت‌المال و اموال مردم آسیب وارد کند، یا به هدف کشته‌سازی دست پیدا کند.

حیدری یادواره‌های شهدا و آبروی محله را از جمله برنامه‌هایی دانست که مدت‌ها محلات را مصون می‌سازد و گفت: جوانان ما در دوران دفاع مقدس با دستکاری شناسنامه خود در جبهه‌ها حضور می یافتند و امروز هم وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و باید با تقویت کار فرهنگی به دنبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای جذب حداکثری باشیم.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهور و اعضا هیات دولت سیزدهم ۱۹ خردادماه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند و اعتبار خوبی برای بهسازی و توسعه زیربنایی استان مصوب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha