تعداد شهدای مدافع سلامت خراسان رضوی به ۲۷ نفر رسید

مشهد- ایرنا- مدیر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد شهدای مدافع سلامت خراسان رضوی با تایید هشت پرونده دیگر در کمیته ملی به ۲۷ نفر رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سید روح‌الله هاشمی‌نژاد با اشاره به این که نفرات تأیید شده اخیر از مشهد و تربت حیدریه هستند افزود: هم اکنون هفت پرونده دیگر از شهدای سلامت در حال بررسی است که تمامی آنها از مشهد بوده و از این تعداد ۲ پرونده آن در مرحله استانی بررسی‌ها و پنج پرونده دیگر هم در مرحله کشوری بررسی‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: در آخرین موارد تایید شده‌ای که دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد پیگیری قرار داد اسامی شهید دکتر سیده ماندانا موسوی، متخصص بیهوشی و رییس بخش آی.سی.یو بیمارستان ۱۷ شهریور، شهید دکتر حمید عقیلی و شهید دکتر فریدون نیکوکار، پزشک عمومی، شهید سارا خاتون تیمورزاده پرستار بیمارستان ابن سینا و شهید عباس زیرک و شهید محمد اسدی‌ قورته‌چشمه، نیروهای خدماتی بیمارستان قائم(عج) و مرکز بهداشت شماره یک مشهد مشاهده می‌شود.

مدیر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در میان تاییدشدگان جدید نام شهید محمد شکری پرستار بیمارستان ثامن الائمه(ع) فراجا مشهد و شهید سیدحسین قاسمی نیروی بهداری ارتش در تربت حیدریه هم دیده می‌شود که پرونده‌های آنان را مجموعه های کاری خودشان پیگیری کرده و به تایید نهایی رسانده اند.

هاشمی‌نژاد افزود: از مجموع ۲۷ شهید مدافع سلامت خراسان رضوی که از ۱۰ شهر استان هستند ۱۶ نفر از مشهد و ۱۱ نفر از شهرهای تربت حیدریه، تربت جام، فریمان، قوچان، خلیل‌آباد، بردسکن، گناباد، نیشابور و سبزوار هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha