۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84914356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰۶ طرح عمران روستایی خراسان جنوبی در دولت سیزدهم اجرا شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۹۰۶ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۱۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای ارتقای زیرساخت‌ها و عمران روستاهای استان اجرا شده است.

حسین هاشمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۱۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل منابع مختلف اعتباری به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی واریز شده که از این مقدار واریز ۵۵ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان در ۶ ماه نخست سال جاری انجام شده است.

وی با اشاره به وجود هزار و ۷۷۶ آبادی دارای سکنه با جمعیت ۳۰۴ هزار و ۸۴۷ نفر در خراسان جنوبی بیان کرد: تعداد کل روستاهای دارای دهیاری استان ۹۴۹ روستا با جمعیت ۲۸۵ هزار و ۴۹ نفر است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: همچنین تعداد روستاهای دارای شورای اسلامی استان ۹۰۴ روستا با ۲ هزار و ۶۷۸ عضو شورا است که از این اعضا ۸۰ نفر زن هستند.

وی عنوان کرد: ۱۳ دوره آموزشی برای دهیاران، کارکنان دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستاها به میزان ۴۸۶ هزار و ۶۲۴ نفر ساعت سال گذشته برگزار شد و برگزاری ۱۰ عنوان دوره آموزشی مرتبط با حوزه دهیاری و شوراهای اسلامی روستا در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

هاشمی از پیگیری جذب اعتبارات جزء سه تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور در سال گذشته برای اعطای تسهیلات کم‌بهره به روستاییان در حوزه توانمندسازی و اشتغال، حمایتی و معیشتی و انشعابات و تاسیسات به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز خبر داد.

وی گفت: از زمان ابلاغ سهمیه استان تاکنون ۲ هزار و ۳۶۸ نفر به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون ۲۲ میلیارد تومان به هزار و ۸۶۱ نفر از محل این تفاهم‌نامه پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: مجوز تاسیس دهیاری برای ۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای شورا و فاقد دهیاری نیز اخذ شده و روند اخذ مجوز ۱۷ روستای دیگر در حال پیگیری است.

وی افزود: پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) به منظور اجرای پروژه‌های روستایی در حوزه آبرسانی به روستاها، احیا و مرمت قنوات، طرح‌های آبخیزداری، راه‌های روستایی، امنیت غذایی، بازآفرینی محلات هدف شهری و مسکن محرومان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و قرارگاه امام حسن در استان تهیه شده است.

هاشمی گفت: اقدام دیگر در حوزه توسعه روستایی انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی برای احداث ۱۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با اولویت مناطق محروم و دورافتاده است.

وی بیان کرد: سهم استان خراسان جنوبی در مرحله نخست چهار هزار واحد نیروگاهی است که براساس تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته، ۷۲۷ واحد با معرفی بخشداری‌ها و فرمانداری‌های استان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: مجری این طرح سازمان بسیج سازندگی است و شرکت توزیع نیروی برق استان نظارت را برعهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha