۶۵۰۰ مزاحمت تلفنی برای اورژانس تربت حیدریه از ابتدای امسال ایجاد شده است

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال تاکنون متاسفانه ۶ هزار و ۵۹۴ مزاحمت تلفنی برای این مجموعه ایجاد شده که با توجه به کمبود امکانات، وقت زیادی را از همکاران ما برای ارایه خدمات، سلب کرده‌ است.

دکتر محمدجواد امیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم اکنون ۲۰ پایگاه اورژانس و یک پایگاه مرکز پیام و فرماندهی عملیات در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در اختیار داریم که در هر پایگاه تنها یک دستگاه خودرو آمبولانس موجود است.

وی ادامه داد: یک دستگاه اتوبوس - آمبولانس و تعدادی آمبولانس یدک نیز برای موارد اضطراری موجود است اما با توجه به عمر بیشتر خودروهای ما که به مرحله فرسودگی رسیده‌اند و نیز قرار گرفتن تربت‌حیدریه در مسیر مسافران و زایران عازم به مشهد، این ارقام بسیار ناچیز است.  

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: در حالی که میانگین کشوری زمان رسیدن به محل حادثه در حوادث شهری هشت و در حوادث جاده‌ای ۱۵ دقیقه است، اما این ارقام در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ترتیب هفت و۱۳ دقیقه است.

امیری افزود نیروهای اورژانس تربت حیدریه در نیمه نخست امسال در ۹ هزار و ۴۹۶ ماموریت امدادرسانی کردند که این ماموریت‌ها برای امدادرسانی به ۲ هزار و ۴۱۳ تصادف، ۹۷ مورد احیای قلبی - ریوی و همچنین ۶ مورد زایمان در حضور تکنسین و داخل آمبولانس بوده است.

وی اضافه کرد: سایر موارد امدادرسانی در حوادثی چون خودکشی، سکته قلبی و مغزی، فشار خون، خون ریزی مادر باردار، مسمومیت غذایی و مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن، سقوط از ارتفاع و موارد مشابه بوده‌ است.  

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت سه شهرستان تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.

* ۴۸۰ کارشناس بهداشت بر مدارس زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نظارت دارند

همچنین مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: ۴۸۰ کارشناس بهداشت محیط این دانشگاه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس نظارت دارند تا زمینه ابتلا به بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلوآنزا کاهش یابد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد باباخانی افزود: از اواخر شهریور ماه بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط با تاکید بر لزوم انجام تهویه، حفظ سلامت غذایی بوفه‌های مدارس انجام شده است که برخی از مدارس که پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی اجرا نمی‌کردند نیز اخطار و تذکر دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به روند کاهشی آمار ابتلا به ویروس کووید ۱۹ و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی بر تهویه مناسب کلاس‌های آموزشی تاکید شده است و بازدیدهای مستمر کارشناسان بهداشت همچنان ادامه دارد.

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که عرضه مواد غذایی در بوفه مدارس نیز باید طبق استانداردهای بهداشتی اعلام شده به مدارس انجام شود گفت: مدارس، مجوز ارائه هر گونه مواد غذایی را ندارند و علاوه براین بوفه مدارس باید به لحاظ بهداشتی دارای استانداردهای لازم باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha