۱۰۰ دستگاه کامیون به همت خیّران و مردم خوی در روستاهای زلزله زده فعالیت می‌کنند

ارومیه - ایرنا - فرماندار خوی گفت: با همت خیّران و مردم نوع‌دوست شهرستان، ۱۰۰ دستگاه کامیون برای کمک به آواربرداری در مناطق زلزله‌زده فعالیت می‌کنند.

ذبیح الله کاظمی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۵۰ دستگاه کامیون در هر روز به صورت خودجوش توسط کامیون داران و همراهی خیّران برای آواربرداری در روستاهای مختلف به کارگیری خواهند شد.

وی اضافه کرد: مردم خیّر شهرستان خوی طی حدود ۲ هفته گذشته همراه زلزله زدگان بودند و بخشی از نیازهای مناطق زلزله‌زده را تامین کرده‌اند.

فرماندار خوی ادامه‌ داد: موسسات مردمی خوی در این مدت مقادیر قابل توجهی غذای گرم، آب معدنی، میوه، جیره خشک و وسایل گرمایشی به زلزله زدگان کمک کرده‌اند.

کاظمی اظهار کرد: ارزش این اقلام که از سوی موسسات مردمی خوی تامین شده به بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال می‌رسد و این روند با همراهی خیّران و موسسات مردمی همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، روند آواربرداری در شهرستان خوی از ابتدای هفته گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۶۰ واحد آواربرداری شده است.

همچنین تاکنون پروانه ساختمانی برای نزدیک به ۲۵۰ واحد مسکونی در خوی صادر شده است.

زلزله ۵.۴ ریشتری بامداد چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در بخش مرکزی شهرستان خوی اتفاق افتاد و موجب مصدومیت یک هزار و ۱۲۷ نفر شد.

همچنین در این زمین لرزه حدود یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده که از این تعداد، نزدیک به ۵۰۰ واحد باید تخریب و بازسازی شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha