۱۱۱۰ پنل خورشیدی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد واگذار می شود

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و ۱۱۰ دستگاه پنل خورشیدی به عشایر این استان در سال جاری واگذار می شود.

جمال معتمدی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هزار  و ۱۱۰ پنل خورشیدی در سال جاری به عشایر این استان واگذار می شود که بخش عمده ای از آن ها وارد انبار شده اند.

وی افزود: این پنل ها با هماهنگی اداره امور عشایر استان به عشایر واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال گذشته یک هزار پنل خورشیدی به استان اختصاص یافت و همگی میان عشایر توزیع شد.

معتمدی زاده ابراز داشت: این پنل ها (سامانه ها) قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا بوده که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد.

وی بیان کرد: وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان از مهمترین مزایای این پنل هاست و این مزیت به مصرف کننده کمک می کند تا بدون نیاز به متخصص، به راحتی خود بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اداره کل امور عشایر استان باید اسامی عشایری را که درخواست پنل می کنند به شرکت توزیع نیروی برق ارسال تا اقدامات لازم برای واگذاری آنها به عشایر صورت گیرد.

برق محل اسکان عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند از طریق پنل های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد.

۷۰ هزار نفر در قالب بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند که این میزان جمعیت از ۶ ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha