۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸
کد خبر: 84915584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی بارش رگباری و احتمال روان آب در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس بررسی نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی، این استان طی امروز و فردا تحت تاثیر سامانه بارشی قرار دارد که افزایش ابرناکی، بارش رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در نیمه شمالی استان پیش‌بینی شده است و احتمال آبگرفتگی نیز دور از انتظار نیست.

زهرا عنایتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول فعالیت این سامانه، سرعت وزش باد در غالب نقاط استان افزایش خواهد یافت به طوری که در نواحی بادخیز با وزش باد شدید توام با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید و احتمال بروز خسارت مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: از نظر دمایی نیز از امروز افت دما آغاز شده است که در نواحی سردسیر و کوهستانی دمای شبانه به صفر و تا ۲ درجه زیر صفر خواهد رسید و با توجه به این شرایط، کشاورزان باید محصول خود به ویژه محصول ذرت را جمع آوری کنند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در شبانه روز گذشته قوچان با هفت درجه سلسیوس سردترین و مه‌ولات با ۳۲ درجه گرمترین شهر استان بوده و بیشترین سرعت وزش باد نیز با ۳۲ کیلومتر در ساعت در تایباد به ثبت رسیده است.

عنایتی افزود: در این مدت نوسان دمای هوای شهر مشهد نیز بین ۱۲ تا ۲۷ درجه سلسیوس بوده است و امروز مشهد نسبت به دیروز سه درجه کاهش دما خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha