۱۱۵ پرونده تخلف از دستورالعمل های استاندارد در فارس تشکیل شده است

شیراز- ایرنا- مدیر کل استاندارد استان فارس گفت: طی ۶ ماه نخست امسال ۱۵۵ پرونده تخلف از دستورالعمل های استاندارد در استان تشکیل و به شعب قضایی و دادسراها ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی رزمجو، روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: این پرونده ها مربوط به بخش های تولیدات فرآورده‌های غذایی، مصالح و کالاهای حوزه صنعت ساختمان است.
وی اظهار داشت: همچنین طی مدت مذکور ۸۲ پروانه صلاحیت صادر و ۱۹۷ پرونده صلاحیت نیز تمدید شده است.
او بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۱۲۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید نیز از سوی اداره کل استاندارد فارس صادر و ٣٦٢ مورد پروانه کاربرد تمدید شده است.

استاندارد همگام با شرکت های دانش بنیان
مدیر کل استاندارد فارس، با اشاره به استفاده شرکت‌های دانش بنیان از فناوری‌های پیشرفته و علوم نوین گفت: به همین دلیل سازمان استاندارد باید خود را با این شرکت ها همگام سازد.
رزمجو، مهمترین اقدام استاندارد در مسیر ترویج کالاهای ایرانی را نظارت بر کیفیت تولیدات دانست و افزود: با توجه به توسعه صنعت و کیفی سازی شاهد افزایش میزان استفاده از کالاهای تولید داخل در بخش‌های مختلف هستیم.
او ادامه داد: سازمان ملی استاندارد تاکنون حدود ١٠٠ پروانه نشان حلال برای کالاها صادر کرده که ۱۷ مورد آن مربوط به اداره کل استاندارد فارس است.
وی، با اشاره به درج تاریخ تولید آینده بر روی برخی فرآورده های لبنی گفت: این کار کاملا غیر قانونی است و چنانچه از سوی واحدی انجام شود باید نسبت به جمع آوری آن کالا اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha