معاون استاندار فارس: نگاه افراطی به مقوله استاندارد، آسیب زا است

شیراز- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، ضمن تاکید بر لزوم هم سویی استاندارد با سیاست های شورای برنامه ریزی و توسعه این استان بیان کرد: استاندارد دارای اهمیت است و باید مورد توجه واقع شود و این توجه کردن نباید به معنای افراطی گری و سختگیری های غیرمعمول باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن ربانی زاده، روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل استاندارد فارس در شیراز تاکید کرد :  بنابراین باید از سیاست های افراطی چشم پوشی کرد.

وی ، با اشاره پیش بینی رشد هشت درصدی اقتصاد کشور در سال جاری گفت: برای تحقق این مهم نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم.کمتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان از حجم سرمایه گذاری های استانی مربوط به بخش دولتی است و بقیه مربوط به سرمایه گذاری و تولید بخش خصوصی است.

او ادامه داد: توسعه یک موضوع بخشی نیست و همانند یک زنجیره به هم پیوسته است و اگر یک حلقه ضعیف باشد یا ضعیف عمل کند کل زنجیره ضعیف خواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: در برخی حوزه‌های وجود نگاه افراطی به مقوله استاندارد باعث آسیب شده است و اگر خواهان حضور در بازارهای منطقه ای و بین المللی هستیم باید ضمن رعایت تمام نکات، از نگاه اینچنینی خودداری کنیم.

ربانی زاده، بر لزوم توجه به مقوله برند سازی نیز تاکید کرد و ادامه داد: به نظر می رسد که در این زمینه نیز آنگونه که باید کار نشده و باید با لحاظ کردن شاخص ها و استانداردهای مورد تایید، در این مسیر گام برداریم.
وی افزود: استاندارد جزو جدایی ناپذیر توسعه است و اگر به شاخصه‌های آن بی توجهی شود امنیت غذایی و سلامت مردم دچار آسیب خواهد رسید.

زمینه تحقق اهداف دولت انقلابی فراهم شود
مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد نیز گفت: باید با بهره گیری از نیروی کار پرتلاش و انقلابی زمینه تحقق اهداف و برنامه های دولت انقلابی سیزدهم فراهم شود.

هاشمی افزود: دولت مردمی سیزدهم باید زمینه ساز شکل گیری دولت اسلامی باشد و این صورت است که می توان به سرعت به سمت جامعه استانی و تمدن نوین اسلامی گام برداشت.

به دنبال مچ گیری نیستیم
سرپرست اداره کل استاندارد فارس هم گفت: ما در این مجموعه به دنبال مچ گیری و متهم کردن هیچ فرد و مجموعه ای نیستیم.

محمد مهدی رزمجو افزود: در راه تحقق اهداف این اداره کل، هیچ مجموعه ای مانند بخش خصوصی نمی تواند به ما کمک کند.

وی ادامه داد: رعایت استاندارد خط قرمز ماست و به هیچ وجه امنیت و سلامت مردم را فدای سایر مسائل نمی کنیم اما برخی موارد را نیز می توان بدون عبور از خط قرمزها مدیریت کرد.

در این آیین محمد مهدی رزمجو به عنوان سرپرست اداره کل استاندارد فارس معرفی و تلاش های مرتضی رهنما تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha