۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84915798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۵۴ درصد جمعیت زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند 

زنجان - ایرنا - مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در زمان حاضر از جمعیت یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ نفری جمعیت بیمه شده این استان حدود ۵۴ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر یعقوب شیویاری روز سه شنبه در شورای اطلاع رسانی این اداره کل و در آستانه هفته بیمه سلامت با اشاره به اینکه  این سازمان پنج صندوق بیمه شده تحت پوشش را خدمت رسانی می کند، افزود: به تازگی نیز بیمه مربوط به بیماران خاص و صعب العلاج نیز اضافه شده که هم اکنون ۸۶۸ بیمار در این زمینه تحت پوشش بوده و مبتنی بر خدمات ویژه ای که سازمان بیمه سلامت محول کرده ارائه می شود.
این مسوول با بیان اینکه هم اکنون ۴۸۵ موسسه طرف قرار داد در سطح استان اعم از بیمارستانی، مراکز تصویر برداری ، آزمایشگاه با این اداره کل همکاری می کنند، ادامه داد: همچنین ۸۴ مرکز بهداشتی، درمانی و روستایی نیز برای بیمه شدگان روستایی خدمات مورد نیاز را  ارائه می کنند.
وی با اشاره به اینکه این اداره کل بطور میانگین روزانه یک میلیارد تومان پرداخت می کند، اظهار داشت: حدود ۸۵درصد این  هزینه ها مربوط به خدمات ارائه شده در بیمارستانها شامل بستری وبستری موقت است و مابقی یعنی ۱۵ درصد نیز به بخش سرپایی اختصاص دارد.
 مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با تاکید بر اینکه خوشبختانه سازمان بیمه سلامت طی چند سال گذشته پیگیر مطالبات خود از سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده است، ادامه داد: تلاش می شود مبالغی که برای سازمان مصوب شده دریافت و ادارات بیمه سلامت نیز به تناسب هزینه های ایجاد شده به طرفین اعلام و مراکز بخش خصوصی و دولتی پرداخت کنند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در کل کشور در حال انجام بوده زنجان نیز جزو استان های پیشتاز در این زمینه است و در این میان اسنادی که بصورت مکانیزه ارسال می شود پرداختی ها  به روز انجام می شود و این مهم تا شهریور انجام گرفته است.
شیویاری همچنین با اشاره به  روز شمار هفنه بیمه سلامت نیز اظهار داشت: ۳۰ مهر تا ۶ آبان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده که روز شمار آن با عناوین بیمه سلامت، جوانی جمعیت و حمایت از زوجین نابارور، بیمه سلامت، سلامت الکترونیک و سازمان هوشمند، بیمه سلامت حمایت از بیماران خاص وصعب العلاج، بیمه سلامت پوشش همگانی و افزایش حمایت مالی، بیمه سلامت سالمندی، پیشگیری و توانبخشی ، بیمه سلامت نظام ارجاع و مراکز طرف قرارداد و بیمه سلامت، مشارکت های اجتماعی و خیرین سلامت نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha