۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۱۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85356145
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۰۵ هزار زنجانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت:هم اکنون ۶۰۵ هزار و ۹۸۳ شهروند زنجانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که در راستای خدمت رسانی بهتر به آنها مرکز تحقیقات این بیمه در استان راه اندازی شد.

سعید کرمی زنجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۱۲ هزار نفر از بیمه شدگان استان در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت استان ثبت نام کرده و نشان دار شده اند.

وی افزود: صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با توجه ویژه دولت سیزدهم در حوزه سلامت و به موجب بند (ن) تبصره ۱۷ ماده واحد قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بر اساس اساسنامه مصوب هیات وزیران با محوریت سازمان بیمه سلامت از شهریور سال گذشته آغاز به کار کرد.

کرمی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۵۲۳ مرکز، طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند، گفت: ۸۴ مرکز جامع خدمات روستایی نیز به بیمه شدگان تحت پوشش خدمات ارائه می دهد.

این مسوول در خصوص ایجاد مرکز تحقیقات بیمه سلامت در استان، افزود: تصمیم سازان در بیمه سلامت همانند سایر حوزه ها تحت تاثیر محدودیت منابع، بحران ها، موضوعات حاد، نگرانی ها و چالش های گروه های ذی نفع هستند.

وی اضافه کرد: امروزه فعالیت های پژوهش محور مبنای هرگونه تلاش نظام یافته و هدفمند به منظور غلبه بر چالش های پیش رو و ارایه بهتر خدمات به گروه های هدف است.

این مسوول ادامه داد: با توجه به این موضوع، ابلاغیه راه اندازی مرکز تحقیقات بیمه سلامت از سوی سازمان بیمه سلامت استان صادر و چنین مرکزی در این اداره کل ایجاد شد.

وی اظهار داشت:این مرکز ظرفیتی مطلوب برای توسعه همکاری ها با دانشگاه علوم پزشکی، سایر دانشگاه ها و مراکز علمی و دستگاه های اجرایی در حمایت از طرح های اولویت دار حوزه سلامت است، همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز می توانند از ظرفیت های موجود این مرکز در قالب فرصت مطالعاتی بهره مند شوند.

در زمان حاضر ۵۰ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha