سرما در راه خراسان‌شمالی/کشاورزان در برداشت محصولات تعجیل کنند

بجنورد-ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بر لزوم تسریع در برداشت محصولات کشاورزی باقیمانده در استان با توجه کاهش دما در طی روزهای آینده تاکید کرد.

هادی شیرازی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پیش بینی می شود که دمای هوا در صبح فردا پنجشنبه در سردترین ساعات به چهار تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش یابد.

وی افزود: سامانه بارشی به تدریج از استان خارج می شود که در مناطق مختلف شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اضافه کرد: به دلیل آغاز زودهنگام سرما در استان لازم است تا کشاورزان باقی‌مانده محصولات زراعی و باغی خود را جمع آوری و به انبارهای مسقف منتقل کنند.

وی عنوان کرد: گلخانه داران و مرغداران نیز باید نسبت به تنظیم تجهیزات حرارتی واحد تولیدی خود تمهیدات لازم را به عمل آورند.

شیرازی یادآور شد: در شبانه روز گذشته رباط قره بیل با کمینه دمای ۹ درجه سانتیگراد سردترین و اسماعیل آباد اسفراین با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان گزارش شد.

وی گفت: در این مدت کمینه دمای بجنورد مرکز استان ۱۱ و بیشینه دمای آن ۲۱ درجه سانتیگراد ثبت شده است.  

ثبت بارش باران در ۸۰ نقطه استان

شیرازی اظهار داشت: در نخستین بارش پاییزی امسال، ۹.۸ میلیمتر باران در سرچشمه اسفراین ثبت شد که بیشترین میزان بارندگی استان را به خود اختصاص داد.

وی افزود: در بیست و هفتمین روز از سال آبی جاری، فعالیت سامانه بارشی سبب بارش باران در مناطق مختلف استان شده است به طوری که بارندگی در ۸۰ ایستگاه باران سنجی و ایستگاه دیتالاگر گزارش شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: در باش محله شهرستان راز و جرگلان ۹.۶ میلیمتر و در بجنورد ۵.۲ میلیمتر باران ثبت شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha