از برگزاری سمینار قرآنی در خاوران تا آموزش مصرف بهینه آب در مدارس دماوند

شهرری - ایرنا - نخستین سمینار فرهنگی و قرآنی بخش خاوران شهرستان ری با حضور امام جمعه، بخشدار و مسئولینی از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در سالن اجتماعات دهیاری روستای عباس آباد علاقبند این بخش برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی بخشداری خاوران، هوشنگ اکبری بخشدار خاوران در این سمینار اظهار داشت: برگزاری شورای فرهنگ عمومی بخش خاوران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین امیری امام جمعه به طور کامل در دستور کار بخشداری قرار دارد و امروز هم هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش خاوران در سال ۱۴۰۱ در قالب سمینار فرهنگی و قرآنی برگزار شد.

این مسئول افزود: در بخش خاوران هفت روستا داریم که به طور مستمر در بحث ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت می کنند ولی به جهت مسافت زیاد با مرکز شهرستان و مشکلات اقتصادی، آنطور که باید نتوانستند از ظرفیت قرآنی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) استفاده کنند اما با مدیریت امام جمعه، دهیاران و شهرداری قیامدشت این کمبود تا حدود زیادی رفع شده است.

وی  به موکب بخش خاوران در مراسم پیاده روی دلدادگان حسینی اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب امسال، برپایی موکب بخش خاوران در پیاده روی دلدادگان حسینی و در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و پذیرایی از زائرین بود که با همکاری بخشداری و شورای اسلامی بخش خاوران، شهرداری و شورای شهر قیامدشت، ستاد نماز جمعه بخش خاوران و حوزه بسیج ۳۳۷ نجابت خواهران قیامدشت انجام شد.

از جمله مصوبات این سمینار و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش خاوران می توان به برگزاری کلاس های آموزشی با همکاری آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، دهیاری ها و شهرداری قیامدشت، برنامه ریزی جهت بازدید از مجموعه های فرهنگی و قرآنی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، اطلاع رسانی جهت شرکت کردن اهالی در دوره های آموزش مجازی قرآن در قالب طرح «من قرآن را دوست دارم» و برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزش قرآن در مساجد و مدارس اشاره کرد.

طرح آموزشی مصرف بهینه آب در مدارس ابتدایی شهرستان دماوند اجرا شد
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: با توجه به بحران کم آبی در سومین پاییز خشک، طرح آموزشی مصرف بهینه آب در مدارس ابتدایی شهرستان دماوند اجرا شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران، سید احمد حسینی اظهار داشت: در این طرح، کارشناس آموزش همگانی آبفا به همراه گروه نمایشی، راه‌های مصرف بهینه آب و پیشگیری از اسراف و هدر روی آب را به ۵۰۰ نفر دانش آموز آموزش دادند.
وی ادامه داد: این طرح با هدف گسترش فرهنگ استفاده بهینه از آب در بین دانش آموزان با توجه به کاهش بارندگی‌ها و پایین آمدن سطح آب‌های زیر زمینی در سال‌های اخیر و استفاده صحیح از آب به عنوان مایع حیات اجرا شد.

حسینی اضافه کرد: به منظورانتقال نکات آموزشی به زبان هنر نیز در طول سال تحصیلی مسابقات مجازی و حضوری  با موضوعات گوناگون  در سطح مدارس با هدف ارتقاء بهره وری و فرهنگ کاهش مصرف آب و همچنین مقابله با بحران کم آبی در بین دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه دوره اول برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی آبفای شرق بیان کرد: کارشناسان  آموزشی آبفا همچنین در قالب طرح درس به زبان آمار و تصویر نکات آموزشی را برای دانش آموزان با توجه به گروه سنی آنان عنوان می کنند تا زنگ هشدار کم آبی و چرایی استفاده بهینه از آب و نقش  پررنگ شهروندان در امر صرفه جویی در مصرف آب در استان تهران به ویژه در شهر های اطراف بهتر شنیده شود.

در پایان این برنامه های آموزشی ضمن برگزاری مسابقات ویژه از سوی آبفا به دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha