امسال آموزش‌های مهارتی به بیش از۷ هزار نفر در سیستان و بلوچستان ارائه شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۷ هزار و ۴۸۹ نفر در ۶ ماهه نخست سال جاری با شرکت در دوره‌های آموزشی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان فنون مهارتی را فراگرفتند.

جلیل شهریاری روزچهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد استان در ۶ ماهه اول سال جاری دوره آموزش های مهارتی را در خوشه های خدمات، صنعت و فرهنگ و هنر به مهارت آموزان ارائه کردند.

وی افزود:  ۱۶۹ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد فعال در سطح استان در مجموع یک میلیون و ۶۲۵ هزار و ۳۷۷ نفر- ساعت آموزشهای فنی و حرفه ای مورد نیاز را به علاقه‌مندان به مهارت آموزی در استان ارائه کرده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در خوشه های خدمات پنج هزارو ۴۴۷ نفر، صنعت یک هزار و ۵۹۰ و در خوشه فرهنگ و هنر ۴۵۲ نفر دوره آموزشهای مهارتی ارائه شده است.

وی ادامه داد: تعداد کارآموزان مهارت دیده در بخش های مختلف آموزشی به تفکیک زن و مرد شامل پنج هزار و ۲۹۴ نفر دوره زن و ۲ هزار و ۱۹۵نفر دوره مرد بوده است.

شهریاری گفت: با آینده نگری، آینده پژوهی و به کاربستن مدل های آموزشی نوین مهارتی و تعاملات با بخش خصوصی و مردمی  اشتغالزایی برای جوانان استان محقق خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha