بلاتکلیفی نماینده فوتبال یزد در لیگ دسته سه کشور

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۹
کد خبر: 84917749
کاظم سبحان زاده
بلاتکلیفی نماینده فوتبال یزد در لیگ دسته سه کشور

یزد- ایرنا- تیم فوتبال میرک کیش مهریز که با کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر بزرگسالان استان یزد در فصل گذشته به لیگ دسته سه باشگاه‌های کشور راه یافت با وجود قرعه‌کشی و تعیین رقبا هنوز تکلیفش برای حضور در مسابقات مشخص نیست.

مسابقات فوتبال لیگ برتر بزرگسالان استان یزد زیرنظر فدراسیون با حضور ۱۰ تیم به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت در فصل گذشته پیگیری و در پایان تیم میرک کیش مهریز با کسب ۴۳ امتیاز برای نخستین بار به لیگ دسته سه کشور راه یافت و طبق مقررات، قهرمان به عنوان نماینده استان کشوری شد.

تیم فوتبال میرک کیش مهریز از سال ۱۳۸۷ تاکنون در لیگ برتر فوتبال استان حضور داشته و در چارچوب این لیگ استانی یک مقام قهرمانی، سه مقام نائب قهرمانی و قهرمانی یک دوره از جام حذفی را در کارنامه خود به ثبت رسانده و همچنین در سال ۱۴۰۰ به مقام قهرمانی در استان نائل آمد.

این تیم برای حضور در لیگ دسته سه کشور با انتخاب کادرفنی تمام بومی به سرمربیگری اصغر سادات‌زاده و بازیکنان تمام بومی استان به خصوص از شهرستان مهریز برای حضور در این رقابت‌ها طی ماه‌های اخیر نسبت به انجام تمرینات و برگزاری مسابقات دوستانه تدارکاتی اقدام کرده است.

حریفان تیم میرک کیش در مسابقات

به تازگی قرعه کشی لیگ دسته سه فوتبال کشور با حضور ۶۵ تیم در پنج گروه ۱۳ تیمی برگزار که میرک کیش طبق این قرعه در گروه پنجم با تیم‌های استقلال شوش، هرنگ جوان بستک، سرخ پوشان کیش، پولاد اکسین ایذه، ابوذر باشت، متحد رودان، شایان دیزل فارس، پادما یدک اصفهان، شهرداری بم، منتخب کازرون، خلیج چابهار و سپاهان اصفهان همگروه شد.

مسابقات فوتبال لیگ دسته سه فوتبال کشور از هفتم آبان‌ماه امسال آغاز می‌شود و طبق برنامه تیم میرک کیش مهریز در اولین گام در خانه طبق قرعه و برنامه فدراسیون فوتبال باید در ورزشگاه شهید محصل شهرستان به مصاف تیم متحد رودان هرمزگان برود.

با وجودی که قرعه کشی مسابقات لیگ دسته سه کشور صورت گرفته و باید تیم میرک کیش مهریز آماده حضوری قوی در رقابت‌ها داشته باشد ولی به علت مشکلات اقتصادی و نبود بودجه کافی همچنان در بلاتکلیفی است و هیچ قدامی برای برگزاری مسابقات انجام نداده است.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی میرک کیش مهریز گفت: به رغم اینکه قبلا بعد از کسب عنوان قهرمانی خیلی از مسئولان اجرایی و ورزشی قول همکاری و تامین بخشی از هزینه‌ها و فراهم کردن مکان برگزاری مسابقات را دادند ولی هنوز اقدام عاجلی صورت نگرفته است.

علیرضا زارع میرک آباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تیمداری در مرحله حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و برای مرحله دوم حدود سه میلیارد تومان بودجه نیاز است که قطعا باشگاه به تنهایی در این شرایط توانایی تامین آن را ندارد و به حمایت نیاز است.

بلاتکلیفی نماینده فوتبال یزد در لیگ دسته سه کشور

وی اظهار کرد: برای حضور تیم میرک میرک کیش در لیگ که خیلی هم دیر شده باید مسئولان اجرایی و ورزشی به قول‌های خود مبنی از حمایت از باشگاه اقدام کنند چون مطالبه مردم به خصوص جوانان و ورزشدوستان شهرستان آن است که تیم در لیگ شرکت کنند.

برای شهرستان مهریز با وجود حدود ۳۰ معدن بزرگ و کوچک و بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی به هیچ وجه مناسب و پذیرفته نیست که یک تیم که بعد از سال‌ها به لیگ کشور صعود کرده به علت مشکل مالی نتواند در لیگ حضوری موثر و فعال داشته باشند.

ضرورت همکاری مسئولان اجرایی و ورزشی

امید است مسئولان اجرایی و ورزشی و همچنین صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان به ماموریت خود مبنی بر انجام مسئولیت اجتماعی عمل کرده و با تامین برخی از نیازهای اقتصادی باشگاه فرهنگی ورزشی میرک کیش مشکل موجود را مرتفع کنند.            

هم‌اکنون تیم‌ فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول، تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم و تیم‌های یزدلوله و میرک‌ کیش مهریز در لیگ دسته سه کشور به نمایندگی از این استان حضور دارد که قطعا سهم یزدی‌ها در سطح بالای این رشته قابل قبول نیست.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی و ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در ۱۱ شهرستان در اختیار دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha