تاکید فرماندار مشهد بر جبران عقب افتادگی در حوزه اشتغال

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران شهرستان با اشاره به مشکلات حوزه اشتغال گفت: در شهرستان در حوزه‌ایجاد کسب و کارها  با عقب افتادگی مواجه هستیم و باید مدیران به این مساله توجه کنند.

به گزارش ایرنا، محسن داوری در شورای اداری شهرستان مشهد افزود: امروز هوشیاری مدیران مورد تاکید است به خصوص دربخش حفاظت آی تی و فیزیکی تاسیسات اداری و اجرای آیین نامه و دستورات ابلاغی هوشیاری لازم را مبذول دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات در جامعه حاصل انجام ندادن وظایف است گفت: رضایت مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی مورد تاکید است و نباید هیچ نارصایتی برای مردم ایجاد شود.

فرماندار مشهد گفت: یکی از مواردی که در مشهد دچار نقص است حوزه اشتغال است، در شهرستان در حوزه‌ایجاد کسب و کارها  با عقب افتادگی مواجه هستیم و باید مدیران به این مساله توجه کنند.

داوری ادامه داد: نظارت، دقت و سرعت در انجام پروژه ها باید مد نظر قرار گیرد متاسفانه برخی تفاهم نامه ها وجود دارد و اکنون که در میانه سال هستیم هنوز اجرا نشده اند.

وی مدیران شهرستانی را از درگیر شدن به حواشی برحذر داشت و گفت: از مردم روستاها نباید غفلت شود، یک سوم جمعیت شهرستان در روستاهای سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه و همچنین حاشیه شهر زندگی می کنند و غفلت از این حوزه دردسر ساز خواهد شد.

فرماندار مشهد گفت: در حوزه های مختلف، مدیران آسیب‌های ناشی از اغتشاشات اخیر را در قالب شکوائیه فهرست کرده تا با ارائه به دادستانی نسبت به دریافت هزینه خسارتها به اموال عمومی از اغتشاشگران اقدامات قانونی صورت گیرد.

داوری همچنین گفت: امسال دهه آخر صفر نسبت به سال‌های قبل متفاوت بود و خدمت رسانی با انسجام مثال زدنی صورت گرفت که جای تشکر دارد، پیشنهاد می شود قرارگاه زیارت شهرستان همچنان فعال باشد.

وی ادامه داد: حدود شش میلیون زائر از جمله ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهدالرضا (ع) سفر کردند اما امسال شاهد خیابان خوابی و چادرخوابی به دلیل کمبود زیرساخت های اسکان و پذیرایی نبودیم.

فرماندار مشهد افزود: در پیک زیارتی اخیربا ستفاده از  ۸۰۲  مدرسه با ۱۲ سالن ورزشی، ظرفیت اسکان ۳۳۵ هزارنفری فراهم نمودیم و از بوستان ها و فرهنگسراها، چادرهای صحرایی هلال احمر، مساجد و آستان قدس رضوی برای اسکان زائران بهر گرفته شد.

داوری خاطر نشان کرد: ۵۰۰ منزل مسکونی هم در قالب طرح "هر خانه، یک زائرسرا" بر ظرفیت پذیرایی و اسکان مسافران در مشهد اضافه نمود اگرچه به نسبت آمارهای دیگر محدودتر بود اما بار معنوی و اثر فرهنگی آن به مراتب بیشتر بود.
وی همچنین گفت: در اطراف حرم مطهر، بیش از ۵۰۰ واحد صنفی منتخب به کار گرفته شدند تا از طریق این اصناف کالاهای اساسی به دست زائران امام هشتم برسد و به برکت آن، هیچ کمبودی در حوزه اقلام اساسی ایجاد نشد.

متخلفان بازار دهه آخر صفر ۱۰ میلیارد تومان جریمه شدند
فرماندار مشهد خاطر نشان کرد: اگرچه در ایام تعطیلات، میادین میوه و تره بار تعطیل هستند اما نه تنها میادین در ایام زیارتی دهه آخر صفر به فعالیت مکلف شدند بلکه علاوه بر این، بازارهای متعدد میوه هم در بافت پیرامونی حرم مطهر و حتی سطح شهر ایجاد شد.

داوری ادامه داد: چهار مکان خاص در چهارمحور منتهی به حرم ایجاد شد و بازرسی و نظارت به طور مستمر از این ایستگاه ها صورت می‌گرفت. در این راستا با اجرای ۱۱ هزار و ۸۳۰ مورد بازرسی هزار و ۱۳۶ پرونده تشکیل شد و متخلفان بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شدند و از طرفی  ۶۱۲ میلیون تومان مبالغ دریافتی اضافی بابت گرانفروشی به خریداران مسترد شد.
وی خاطر نشان کرد: سیل جمعیت عظیمی به عنوان زائر وارد مشهد شدند و خوشبختانه با عنایت دولت محترم، ظرفیت راهداری و حمل و نقل جاده ای ۱۰ استانی که بیشترین تردد را به مشهدالرضا (ع) داشتند، در خدمت زائران دهه آخر صفر قرار گرفت.

فرماندار مشهد بیان داشت: با بهره گیری از ۱۸۸ پرواز فوق العاده داخلی، ۵۰ قطار داخل استانی و ۳۰ قطار خارج استانی، زائران را در ایام پایانی صفر به مقاصدشان جابجا کردیم.

داوری به ایجاد چهارهزار و ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۳۰۷ آبخوری با هزار و ۳۰۰ شیر اشاره کرد و گفت: امسال ۱۴ هزار و ۶۰۰ پارکینگ در مشهد ایجاد شد.

در این جلسه شماری از مدیران فعال در حوزه خدمات زیارت در دهه آخر صفر شهرستان مشهد مورد تقدیر قرار گرفتند.

شهرستان مشهد با چهار میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha