۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84918216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: کیفیت نان قزوین افزایش پیدا می‌کند

۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۹:۰۷
کد خبر: 84918216
فرماندار: کیفیت نان قزوین افزایش پیدا می‌کند

قزوین- ایرنا- فرماندار قزوین گفت: در حال حاضر نانوایان شهرستان برای پخت نان از آرد تولید داخل استان استفاده می‌کنند که همین امر باعث کاهش کیفیت نان شده است، اما از هفته آینده این مشکل حل می‌شود و کیفیت نان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، عباس کاظمی روز پنجشنبه با بیان این مطلب،  افزود: گلایه در خصوص کاهش کیفیت آرد و نان در قزوین به حق است چون در گذشته و قبل از جنگ اوکراین، واردات گندم صورت می گرفت و از گندم وارداتی برای اختلاط با گندم داخلی استفاده می‌شد اما در حال حاضر گندمی که در کارخانه آرد استان تبدیل به آرد می‌شود ۱۰۰ درصد داخلی است.

وی اظهار داشت: گندم خارجی حتی برای اختلاط با گندم داخلی در استان موجود نیست بنابراین نان پخت شده در قزوین با آردی صورت می‌گیرد که ۱۰۰ درصد گندم آن داخلی و محصول استان قزوین است و با توجه به اینکه پیش از این به مزارع گندم توجه ویژه نشده و الگوی کشت مناسبی وجود نداشته کیفیت گندم‌های قزوین تا حدودی دارای مشکل است.

کاظمی تصریح کرد: کیفیت گندم استان در بلند مدت با مشخص شدن الگوی کشت مناسب و استفاده از سموم مناسب افزایش پیدا می‌کند اما تا آن زمان برای افزایش کیفیت نان با استان گلستان تفاهم کرده ایم و بیش از هزار تن گندم با کیفیت خوب و با الگوی کشت مناسب تولید شده در آن استان به قزوین اختصاص پیدا کرده است.

فرماندار قزوین افزود: با اضافه شدن گندم خریداری شده به کارخانه آرد، کیفیت آرد در سطح شهرستان قزوین طی یک هفته آینده تغییر می‌کند و مردم می‌توانند از هفته آینده نان با کیفیت‌تری خریداری کنند.

وی با بیان اینکه برخی از نانوایان همچنان آرد تولیدی از گندم قزوین را در اختیار دارند، افزود: برای اینکه از این آرد استفاده شود مایه خمیر خاصی تهیه شده که در اختیار نانوا قرار می‌گیرد تا بتواند به واسطه آن نان با کیفیت در اختیار مردم قرار دهد.

کاظمی با تاکید بر اینکه ما کمبود گندم نداریم و امسال میزان خرید تضمینی گندم از عدد پیش بینی شده بالاتر است، افزود: پیش بینی ما ۱۶۸ هزار تن گندم بود اما الان بیش از ۱۷۶ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده و به واسطه آن نیاز یک سال و نیم گندم استان به طور کامل تأمین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha