نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی در خوشاب خراسان رضوی برپا شد
عکس تزیینی است

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: در قالب برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای پسته، امروز نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی و دامداری با حضور شرکت‌هایی از سطح خراسان رضوی و دیگر استان‌های کشور در این شهرستان برپا شد.

ابراهیم رودسرابی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه دارای ۴۳ غرفه است و شرکت‌هایی در حوزه خوراک دام و طیور، ماشین آلات و ادوات کشاورزی از جمله سم‌پاش، بذرکار و تراکتورها، دستگاه‌های زعفران پاک‌کن و خطوط جمع‌آوری و فرآوری پسته در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: شرکت‌های سازه و پوشش گلخانه، پودر سم، سردخانه محصولات کشاورزی، لوله و اتصالات آبیاری تحت فشار، داروخانه دامپزشکی از دیگر حوزه‌هایی است که در این نمایشگاه غرفه برپا کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب تصریح کرد: شرکت‌های مختلفی از تهران، مشهد، رفسنجان، سبزوار، تربت حیدریه، بردسکن، جوین، جغتای و ششتمد در این نمایشگاه حضور یافته اند.

وی افزود: همچنین سه شرکت دانش بنیان از دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه محصولات سالم، دستگاه‌های جوجه کشی نوین و آبیاری تحت فشار در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه کرده اند.

رودسرابی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی روستایی کارگزار کود و به‌ویژه کود پسته و نمایندگی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز در این نمایشگاه صاحب غرفه هستند.

وی اظهار کرد: استقبال مناسب و منظمی از این نمایشگاه انجام شده است و با هماهنگی صورت گرفته با دهیاران و شوراهای روستاها، کشاورزان به صورت سامان‌دهی‌شده از این نمایشگاه بازدید می‌کنند که باعث رضایت شرکت‌ها و مخاطبان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب افزود: همچنین کارگاه‌های آموزشی و توجیهی در خصوص کار با دستگاه‌های عرضه شده توسط کارشناس‌ان فنی شرکت‌ها برای کشاورزان و دامداران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فردا همزمان با پایان جشنواره منطقه‌ای پسته در خوشاب، این نمایشگاه نیز با معرفی شرکت‌های  نمونه به کار خود پایان می‌دهد.

خوشاب با برخورداری از ۱۲ هزار و ۲۵۰ هکتار باغ پسته، رتبه دوم استان خراسان رضوی را به لحاظ سطح زیر کشت این محصول دارد و امسال از سطح هشت هزار هکتار باغ‌های بارور پسته خوشاب بیش از ۲۵ هزار تُن محصول برداشت شده است.

گردش مالی تولید، فرآوری و فروش محصول پسته در این شهرستان خراسان رضوی در سال جاری ۲۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

واحدهای فرآوری پسته در این شهرستان، به عنوان یکی از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی از ۱۷ واحد سال گذشته به ۲۱ واحد در سال جاری افزایش یافته است.

برای هر واحد فرآوری پسته این شهرستان ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که علاوه بر آن سرمایه در گردش هر واحد سه برابر این میزان است.

برگزاری این جشنواره منطقه ای، فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان خوشاب در حوزه های مختلف کشاورزی، باغداری، صنایع، پوشاک و گردشگری است.

این شهرستان غربی خراسان رضوی ظرفیت های فراوانی دارد که برگزاری جشنواره منطقه‌ای پسته، فرصتی مناسب برای معرفی قابلیت های آن است.

ارقام غالب پسته کشت شده در خوشاب شامل فندقی، کله قوچی، اکبری، بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی است.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب دارای ۷۰ روستاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha