نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی در سبزوار گشایش یافت

سبزوار- ایرنا- دومین نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی، روز دوشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی و نمایندگانی از برخی کشورهای آسیایی و اروپایی در سالن مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در حاشیه برپایی این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه با حضور ۶۴ شرکت از هشت استان کشور، مشتمل بر ۱۷۰ غرفه برگزار شده که از امروز تا ۲۶ آبان‌ماه دایر خواهد بود.

علی اصغر امانیان، این نمایشگاه تخصصی را در حوزه دام و طیور، صنایع، ادوات و ماشین‌های کشاورزی، شیلات و آب عنوان کرد و افزود: شرکت های تولیدکننده از استان‌های مرکزی، همدان، آذربایجان غربی، کرمان، سمنان، خراسان رضوی، تهران و خوزستان، تولیدات خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ شرکت بازرگانی فعال در حوزه صادرات، به خصوص در زمینه پسته، نیز در این نمایشگاه غرفه برپا کرده و تلاش دارند تا از این فرصت برای ایجاد ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان بهره ببرند.

امانیان ادامه داد: قرار است در روزهای آینده نیز نمایندگان بازرگانی کشورهای فرانسه، قطر، ترکیه، مالزی و تاجیکستان ضمن بازدید از این نمایشگاه، با ظرفیت‌های موجود در شهرستان سبزوار و نیز مناطق غربی استان خراسان رضوی آشنا شوند.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی کشاورزان سبزوار با فناوری روز و برقراری ارتباط مستقیم بین تولید کننده و صادر کننده برشمرد و گفت: با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی موجود در سبزوار، نمایشگاه تخصصی کشاورزی هرساله در این شهرستان برگزار می شود.

نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی در سبزوار گشایش یافت

شهرستان سبزوار دارای ۵۴ هزار هکتار کشتزار و ۱۹ هزار هکتار عرصه باغی است که حدود ۲۰ هزار بهره بردار در این حوزه فعالیت می کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha