۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84918452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا بعد از یک ماه دوباره در خراسان‌شمالی جان گرفت

بجنورد- ایرنا- بعد از گذشت یک‌ماه روزهای بدون فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر دیگر در خراسان شمالی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، با ادامه روند افزایشی مبتلایان در شبانه روز گذشته ۴۰ بیمار دارای علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شدند.

همچنین بعد از گذشت حدود ۲ ماه شمار مبتلایان کرونایی استان سه رقمی شد و اینک ۱۴۲ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند.

ضرورت تزریق دُز یادآور

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر ضرورت تزریق دُز یادآور، می گوید: متاسفانه این روزها شاهد افزایش خزنده موارد مراجعه با علایم کرونایی در استان هستیم که در این صورت شهروندان باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و برای تکمیل واکسیناسیون به مراکز تجمیعی و بهداشتی در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

دکتر سیدجواد پورنقی می افزاید: دریافت دُز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال و افرادی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن کرونای آنها گذشته، الزامی است.

وی می گوید: در حالی که بارها کارشناسان حوزه سلامت بر تزریق دُز چهارم واکسن تاکید کرده اند، متاسفانه این آمار در استان همچنان در مدار ۱۵ درصد می چرخد.

کرونا بعد از یک ماه دوباره در خراسان‌شمالی جان گرفت

پیشروی رنگ پرخطر کرونایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  با اشاره به اینکه در مدت یک هفته اخیر تعداد شهرستان های پرخطر کرونایی استان افزایش یافته است، می گوید:

 طبق الگوی رنگ بندی کرونایی این خطه از شمال شرق کشور،  شهرستان های مانه و سملقان و گرمه در وضعیت نارنجی و شهرستان های بجنورد، فاروج، جاجرم، اسفراین، شیروان و رازوجرگلان نیز در رنگبندی زرد کرونایی قرار دارند.

دکتر محمدرضا اکبری می افزاید: این در حالی است که تا دو هفته پیش رنگ زرد و آبی بر نقشه کرونایی استان سیطره داشت و خبری از وضعیت نارنجی کرونایی نبود.

وی ادامه می دهد: اما این روزها به دلیل بی توجهی به شیوه نامه بهداشتی و واکسن گریزی برخی از شهروندان شاهد افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ هستیم.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز ۲ هزار و ۲۴۵ نفر قربانی داشته است.

با توجه به شیوع احتمالی مجدد کرونا، دریافت دز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال و افرادی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن کرونای آنها گذشته، الزامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha