پدران استقبال کمتری از دوره آموزش خانواده دارند

ارومیه - ایرنا - رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۱۰۳ هزار نفر از اولیای دانش آموزان مدارس این استان در دوره‌های آموزش خانواده شرکت کردند که سهم پدران ۳۰ درصد کمتر از مادران بود.

قلی ابرازه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال تحصیلی گذشته ۶۳ هزار نفر از اولیای شرکت کننده در جلسات آموزش خانواده مادران دانش آموزان و ۴۰ هزار نفر نیز پدران آنها بودند.

وی با بیان اینکه برای حضور پدران در جلسات آموزش خانواده تدابیری از امسال بکار گرفته شده است، اظهار کرد: برگزاری این جلسات در محل کار پدران از راهکارهای مشارکت دادن آنان در جلسات آموزشی بوده و آموزش و پرورش در این راستا پیشقدم شده است.

ابرازه با اشاره به اهمیت این دوره‌های آموزشی و تاثیرات تربیتی دوره‌ها یادآور شد: بیش از ۲ هزار دوره آموزشی در سال تحصیلی گذشته در استان برای اولیا در قالب هشت هزار جلسه برنامه ریزی و اجرا شد.

وی ادامه داد: ۲۸۲ مدرس در سطح استان بعد از طی دوره‌های لازم و شرکت در آزمون‌های مربوطه به تدریس در این دوره‌ها می‌پردازند.

ابرازه اضافه کرد: ۸۵ درصد از شخصیت دانش آموزان در خانواده شکل می‌گیرد و با توجه به هزینه بر بودن تغییر رفتارهای شکل یافته، مشارکت مستمر اولیا و خانواده در فرایند تعلیم و تربیت دارای اهمیت ویژه است.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش  آذربایجان غربی گفت: تربیت اسلامی یکی از غنی‌ترین انواع تعلیم و تربیت در جهان است که نباید از این نوع تربیت غافل شد ضمن اینکه دوره‌های آموزش خانواده برگرفته از این نوع تعلیم و تربیت است.

آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه و دوره‌های پیش دبستان و بزرگسالان است که در بیش از پنج هزار مدرسه در حال تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha