۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84919567
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان شیروانی مقام دوم مسابقات مهندسی ژنتیک را کسب کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: دانش‌آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان شهرستان شیروان مقام دوم پنجمین کارسوق ملی مهندسی ژنتیک را کسب کردند.

ابوالقاسم اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در مجموع ۱۵ هزار دانش‌آموز سمپادی در قالب ۴۳۶ تیم از سراسر کشور در  پنجمین کارسوق ملی مهندسی ژنتیک سال تحصیلی (۱۴۰۱-۱۴۰۰) شرکت کردند.

وی افزود: پس از داوری‌های اولیه ۳۲ تیم به مرحله نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی داوری ۱۰ تیم در ۲ بخش آزمایشگاهی و بیوانفورماتیک منتخب شدند و در نهایت تیم سه نفره دانش‌آموزی دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان شهرستان شیروان موفق به کسب مقام دوم کشوری در بخش آزمایشگاهی ژنتیک شد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان استعدادهای درخشان با استفاده از ظرفیت های علمی مدارس سمپاد در راستای تحقق اهداف رشد علمی و فناورانه سند تحول بنیادین گام‌های ارزنده ای برداشتند که شایسته تقدیر است.

کارسوق جایگزینی برای واژه‌ی "workshop " و به معنی یک دوره‌ی آموزشی کوتاه‌مدت درباره‌ موضوعی خاص است.

در ایران برگزاری کارسوق‌ها یا کارگاه‌های تخصصی از سطح دانشگاه آغاز شد و پس از مدتی به عنوان یک عامل موثر در شناسایی و رشد بیشتر دانش‌آموزان خلاق در سطح پیش از دانشگاه نیز مورد توجه قرار گرفت.

 یکهزار و ۹۶۵ دانش آموز زیر نظر ۴۸۰ فرهنگی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در مدارس سمپاد خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد؛ ۸۰۴ نفر در دوره اول متوسطه و مابقی در دوره دوم متوسطه تحصیل می کنند.

 ۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha