۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۴۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84920492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخی رسانه‌ها و نخبگان کردستانی در اغتشاشات اخیر ضعیف عمل کردند

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از عملکرد ضعیف برخی رسانه‌ها و نخبگان در تبیین اغتشاشات و نا آرامی‌های اخیر انتقاد کرد.  

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی عصر شنبه در جلسه هم اندیشی با مدیران رسانه‌های کردستان با بیان اینکه در ماجرای فوت خانم امینی  رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و دیگر مسوولان استانی با این خانواده داغدیده ابراز همدردی کردند، اظهار داشت: سوء استفاده دشمنان و جریانات معاند از این رویداد برای ما کاملا واضح و مبرهن است.

وی با بیان اینکه ابعاد اغتشاشات باید از همه زوایا مورد بررسی قرار بگیرد، افزود: متاسفانه برخی رسانه‌ها و بخش بزرگی از جامعه نخبه استان و سیاسیون عملکرد ضعیف و غیر قابل قبولی در تبیین مسائل داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به فتنه‌های برنامه ریزی شده گوناگون در سه دهه اخیر در کشور اشاره کرد و ادامه داد: هریک از اغتشاشات و نا آرامی‌ ها در گذشته به دلایل مختلف سیاسی و اقتصادی روی دادند اما فتنه اخیر یک فتنه عقیدتی بود که جوانب آن مدتهای مدیدی است که توسط اتاق های فکر و عملیات دشمن طراحی شده و به دنبال مصداقی بودند که فوت مرحومه امینی را برای این کار مناسب دیدند و شروع به عملیات متراکم و معتنابهی کردند.

رمضانی یادآوری شد: هم رییس جمهور و هم دیگر تصمیم گیران کشور بر به رسمیت شناختن حق اعتراض مسالمت آمیز و قانونی تاکید دارند، اما همگان باید میان اعتراض و اغتشاشات تفکیک قائل شوند.

وی افزود:جریاناتی که امروز مدعی دفاع از حقوق بشر هستند و شعار زن، زندگی، آزادی سر می‌دهند خود بزرگترین نقض کنندگان حقوق زنان بوده اند.

رمضانی اضافه کرد: در کشور بیش از ۷ هزار نفر شهید زن داریم که از این تعداد ۵۶۶ تن از آن شهدا متعلق به کردستان است و برخی از آنها توسط همین جریان‌های معاند مدعی دروغگو به فجیع ترین شکل ممکن به شهادت رسیده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه استاندار کردستان و مسئولان استان  با کار شبانه روزی در فکر توسعه و پیشرفت استان هستند، گفت: در عرصه مدیریت وقایع و حوادث منکر وجود برخی کج سلیقگی‌ها، مشکلات و نارسایی ها در کشور و به تبع آن در استان نیستیم اما وجود این مشکلات نباید منجر به آسیب دیدن دیگران و سلب امنیت جامعه شود.

رمضانی از اصحاب رسانه و فعالان حوزه اطلاع رسانی استان خواست صرفنظر از وجود برخی مشکلات و کمبودها به رسالت خود که همانا خبر رسانی و آگاهی بخشی روشنگرانه و منصفانه به جامعه است در حد توان و وسع خود اقدام کنند و در کنار آن از افشای اخبار جعلی رسانه‌های بیگانه واهمه‌ای نداشته باشند.

مرجعیت به رسانه‌های داخلی برگردد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این نشست با اشاره ضرورت مقابله رسانه های داخلی با توطئه رسانه های معاند برای نا امن نشان دادن استان گفت: رسانه‌ها برای مقابله با شبکه‌های معاند به صورت شبکه‌ای عمل کنند.

علی‌اصغر دریایی به عوامل و ریشه های اغتشاشات اخیر پرداخت و اظهار کرد: بدخواهان نظام وقتی در جنگ های نظامی و دیپلماتیک نتوانستند به اهداف شوم خود علیه ملت و نظام ما برسند با امپراتور رسانه‌ای و با تمام قوا پای کار آمده اند.

وی اظهار داشت: امروز سلطنت‌طلبان و معاندین نظام همه توان خود را برای ضربه‌زدن به انقلاب به میدان آورده اند ولی مردم با این عوامل همراهی نکردند و ضربه سختی به انها وارد شد زیرا این معاندین و معارضین در میان مردم کردستان هیچ آبرویی ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به جنایاتی که گروهک های ضد انقلاب علیه مردم کردستان انجام داده اند گفت: مردم کردستان آنچه این گروهک ها بر سر بانوی کُرد شهیده فاطمه اسدی و شهید فاتحی‌کرجو آورده اند را فراموش نمی‌کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه به دلیل هجمه های زیاد رسانه‌های بیگانه با خودتحقیری مواجه شده‌ایم، گفت: اقدامات مثبت و دستاوردهای نظام در استان کردستان باید با جهاد تبیین بازگویی شود.

دریایی با بیان اینکه آتش زدن 2 لاستیک، انقلاب اسلامی را دچار مشکل نمی‌ کند گفت در جبهه رسانه ای متاسفانه اولین روایت‌ها توسط شبکه‌های معاند منتشر می شود در حالی که رسانه‌های ما باید روایت اول را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مرجعیت رسانه‌ای یعنی در دست گرفتن میدان و انجام اولین روایت‌ها افزود: مرجعیت رسانه‌ای باید به رسانه‌های داخلی برگردد و روایت اول از طریق رسانه‌های محلی انجام شود تا رسانه های معاند نتوانند فکر و ذهن مردم را با روایت‌های غیرواقعی تسخیر کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha