۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۵۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84909746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخبگان در آگاه‌سازی قشر جوان کوتاهی نکنند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان از عدم ورود برخی نخبگان به حوادث اخیر در راستای تبیین اهداف دشمن و آگاه سازی جامعه به ویژه قشر جوان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر سه شنبه در نشست صمیمی نخگبان و فعالان فرهنگی استان کردستان اظهار داشت: نخبگان علمی، اقتصادی، سیاسی و ورزشی در وقایع اخیر باید بصورت علنی اظهار نظر می کردند و سکوت آنان جایز نبود.

وی با بیان اینکه توقع از نمایندگان مجلس نیز بیش از این بود و حضوری از آنان ندیدیم، اضافه کرد: انتظار داشتیم نخبگان از هر قشری در قضایای اخیر ورود می کردند و گامی برای بیان واقعیت ها و آرامش جامعه بر می داشتند.

نماینده ولی فقیه در کردستان، تحلیل مسائل اخیر و برطرف کردن اغتشاشات را نیازمند نگاه ویژه دانست و افزود: طلاب و روحانیون با جمعیتی حدود پنج هزار نفر، دانشجویان با ۳۰ هزار نفر و هیات علمی دانشگاه ها با بیش از هزار نفر، فرصت خوبی برای تبیین اهداف دشمن و تنویر افکار جوانان بود و توقع داشتیم در این قضایا وارد میدان شوند.

حجت الاسلام پورذهبی با تاکید بر ضرورت توجه به گروه فرهنگیان و دانش آموزان، ادامه داد: ۳۵۰ هزار نفر شامل ۲۳ هزار معلم و ۳۳۰ هزار نفر دانش آموز در استان داریم که باید به آنان بیشتر توجه کنیم.

وی یادآور شد: دانشگاهیان به ویژه دانشگاه فرهنگیان با ۲ هزار دانشجو، ظرفیت بسیار خوبی برای تربیت نسل آینده استان هستند، بنابراین این دسته از دانشجویان به عنوان معلمان آینده، باید خدمات نظام و توطئه های دشمنان را تبیین کرده نه اینکه سکوت کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به فعالیت ۱۷۰ خبرنگار در کردستان اشاره کرد و افزود: رسانه ها نیز ظرفیت بسیار مهمی برای آگاه سازی نسل جوان و مقابله با توطئه های دشمنان هستند و باید تقویت و مشکلاتشان برطرف شود.

کردستانی‌ها دوستدار اهل بیت و رهبری

امام جمعه اهل سنت کامیاران نیز در این نشست مردم کردستان را دوستدار اهل بیت(ع) دانست و گفت: دشمنان خارجی همواره دنبال توطئه و مردم این استان را شریک خود کرده اما کردستانی‌ها هیچ‌گاه شریک آنها نبوده و نیستند.

ماموستا سیدمحسن حسینی ادامه داد: اغتشاشات اخیر یک بهانه برای ایجاد ناامنی بود که البته ضعف در اطلاع‌رسانی به آشوب‌ها دامن زد و مسوولان واقعیت مرگ مهسا امینی را روشن‌گری نکردند و همین باعث شد که عده‌ای فریب بخورند.

وی افزود: اغتشاشات اخیر به راهنمایی و مدیریت نماینده ولی‌فقیه و فرماندهان نظامی استان مدیریت شد و باید قدردان ایثار و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی بود.

خدمات نظام به کردستان تبیین شود

امام جمعه اهل تشیع شهرستان قروه نیز اظهار داشت: خدمات نظام به کردستان و ایثارگری های مردم این استان در راه انقلاب باید بیان شود و این یکی از مولفه های جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام عابدین رستمی اضافه کرد: جای جای کردستان به خون شهدا آمیخته و ایثارگرانی همچون پیشمرگان مسلمان کُرد در این دیار حضور داشته که قبل از انقلاب اسلامی، برای این آب و تاک و نظام جان داده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان و گروهک‌های ضدانقلاب دنبال تخریب نظام و تضعیف دین اسلام هستند، افزود: توهین به مقدسات شیعه و سنی ریشه در استکبار دارد و مردم کردستان این واقعیت ها را می‌دانند.

اغتشاشات اخیر در کردستان مهندسی‌شده است

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان نیز بر لزوم توجه به اشتراکات و اجتناب از پرداختن به اختلافات تاکید کرد و گفت: در هفته وحدت بنا به شرایط، باید مولفه‌ها و مشترکات شیعه و سنی بیشتر منعکس و بازگو شود.

شاهین فکور با اشاره به اینکه هم‌اکنون در یک پیچ تاریخی و نیازند انسجام بیشتر در برابر دشمنان هستیم، یادآور شد: دشمن در حوزه سخت افزار در اوج ناکامی است و نتوانسته به اهداف شوم خود برسد و به همین دلیل به جنگ روانی از طریق فضای مجازی روی آورده است.

این استاد دانشگاه بر لزوم خلق فرصت از میان بحران ها تاکید کرد و ادامه داد: اکنون وقت آن است که ضعف‌ها را شناسایی و از رویدادهای اخیر بهره گرفته و اجازه ندهیم جوانانمان در مسیر دشمنان قرار بگیرند.  

ضرورت استفاده از ظرفیت بانوان برای برچیدن بساط اغتشاشگران

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز با بیان اینکه در پدیده اجتماعی اخیر باید شکاف های موجود را جبران و مدیریت فضای مجازی را بدست گرفت، یادآور شد: اگر قرار است با افزایش سواد رسانه‌ای تغییر رفتار داشته باشیم، نیازمند آموزش صحیح است.

فاطمه سهرابی با اشاره به اینکه باید فردا در راهپیمایی با شعار "زن، عزت و افتخار" بساط اغتشاشگران برچیده مشود، افزود: باید با توجه بیشتر به ظرفیت فراوان بانوان در کردستان، نقشه‌های توطئه‌گزان را خنثی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha