۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 84920577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی نمایشگاه خوشنویسی "طُره خط " در گالری ریم اهواز

اهواز - ایرنا - نمایشگاه خوشنویسی با عنوان" طُره خط " که در گالری ریم اهواز برپا شده با استقبال علاقه مندان به هنر خوشنویسی روبرو شده است.

رییس انجمن خوشنویسان خوزستان یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه ۲۶ تابلو خط نستعلیق از تازه ترین آثار خلق شده در دوره ۲ ساله شیوع کرونا در قالب سیاه مشق و قطعه نویسی به نمایش گذاشته شده است.
رضا زدوار با بیان اینکه آثار ارایه شده در نمایشگاه "طره خط"  دارای تذهیب و قطعه بندی توسط بزرگترین تذهیب کاران کشور می باشند اظهار داشت: تلاوت خاصی از آیات قرآن کریم توسط قاریان بزرگ مصر در این آثار سیاه مشق و  تصویر سازی شده که ترکیب و تلفیقی از تلاوت ها با خط و خوشنویسی است. 

وی با اشاره به حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در تهیه فضای نمایشگاهی و قاب کردن آثار بیان کرد: نمایشگاه "طُره خط" تا پنجم آبان ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در گالری ریم اهواز پذیرای علاقه‌مندان است ؛همچنین کارگاه تخصصی درهمین نمایشگاه برای پاسخگویی به سوالات علاقه مندان برگزار می شود.

عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران با اشاره به سابقه طولانی و فعالیت مستمرانجمن خوشنویسان اهواز بیان کرد : این انجمن در هر ترم دوره های مختلف مقدماتی،متوسط ،خوش، عالی ،ممتاز و فوق ممتاز را برای ۲۰۰ هنرجو برگزار می کند.

زدوار افزود: در این انجمن برنامه های کارگاهی و ورک شاپ با موضوع تراش قلم ،بررسی تاریخ خوشنویسی ،خط و شخصیت از دید روانشناسی، کارگاه تخصصی چلیپا نویسی و سطر نویسی، نمایشگاه گروهی به مناسبت های مختلف برگذار می شود.

وی برپایی نمایشگاه خوشنویسی در مرز چذابه به مناسبت اربعین ،نمایشگاه نقاشی و خط ، تهیه مستند ، نمایشگاه هفته دولت با عنوان مشق ثارالله و برگزاری نمایشگاه در خارج استان را از جمله فعالیت های این انجمن عنوان کرد.

گفتنی است همزمان با افتتاح نمایشگاه "طُره خط" ضمن گرامیداشت هفته خوشنویسی و اهمیت این هنر در تعالیم اسلامی از استاد رضا زدوار، خوشنویس پیشکسوت خوزستانی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha