۶۱۰ کانون ورزش دانش‌آموزی در آذربایجان‌غربی فعالیت دارد

ارومیه - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۶۱۰ کانون ورزش دانش‌آموزی در استان با هدف ایجاد شور و نشاط در میان کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند.

نادر اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای توسعه و گسترش ساحت اخلاقی و اجتماعی باید فعالیت های تربیت بدنی در صدر جدول فعالیت های مدارس قرار گیرد و نباید نگاه به تربیت بدنی حداقلی باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: باید تلاش کرد که در "کانون های ورزشی"، بهترین معلمان در رشته های مختلف ورزشی به‌کار گرفته شوند تا کیفیت کار کانون ها، مدرسان و تجهیزات باعث جذب دانش آموزان شود.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته تربیت بدنی در سطح استان ۶۲ طرح ورزشی در حوزه تربیت بدنی در آموزش و پرورش استان با عنوان طرح شهید سلیمانی مورد بهره برداری قرار گرفت، اظهار کرد: این طرح ها به صورت مشارکتی با خیرین احداث شده و از مجموع ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده ۱۴۰ میلیارد ریال آن دولتی و مابقی  از طریق مشارکت خیرین تامین شده است.

۶۱۰ کانون ورزش دانش‌آموزی در آذربایجان‌غربی فعالیت دارد

وی با بیان اینکه این طرح ها شامل چمن مصنوعی، سالن‌های ورزشی، کلاس درس تربیت بدنی، مدارس پویا و چندین طرح دیگر است، افزود: تعمیر و تجهیز چهارسالن ورزشی که به علت نیاز به تعمیرات از آنها استفاده قابل توجهی نمی شد، نیز به پایان رسیده و آماده بهره برداری کامل هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون ۱۱۷ سالن ورزشی و ۳۵ چمن مصنوعی در اختیار این نهاد قرار دارد که بخش کثیری از چمن‌های مصنوعی امسال احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش نیازمند تعمیر و تجهیز هستند، ادامه داد: ۴۰ سالن در انتظار تخصیص اعتبار برای تعمیر و تجهیز هستند که تعمیرات موتور خانه، تعویض کف‌پوش، ایمن سازی و تامین روشنایی بهینه را شامل می شود.

اسدی با اشاره به اینکه داشتن دانش آموزان و معلمانی پر نشاط در سطح استان عمده ترین هدف از اجرای تمام طرح های عمرانی، ایجاد زیرساختهای ورزشی و نیز مسابقات و برنامه های ورزشی در مدارس و در میان فرهنگیان است اضافه کرد: برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای، استعداد یابی از طریق مربیان تخصصی و انجمن های ورزشی، مربیان استعداد یاب هیاتهای ورزشی، فعالیت کانون های ورزشی به تعداد ۶۱۰ کانون در استان از جمله فعالیتهای در حال اجرا در این معاونت است.

آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز با ۴۰ هزار فرهنگی است که در پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha