رسانه‌ها از ظرفیت خود برای آگاه‌سازی جامعه در موضوع پدافند غیرعامل استفاده کنند

گرگان - ایرنا - معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به نقش کلیدی رسانه‌ها در توسعه پدافند غیرعامل، از آنان خواست با استفاده از ظرفیت‌های ویژه خود این موضوع مهم را در صدر اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

سردار رسول رحیمی روز یکشنبه در حاشیه نشست شورای پدافند غیرعامل گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پدافند غیرعامل از اهمیت زیادی برخوردار است که باید در ترویج فرهنگ و نهادینه‌کردن آن از ظرفیت رسانه‌ها بیشتر استفاده کرد.

وی افزود: علاوه بر رسانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها در کنار اصحاب رسانه برای فرهنگسازی و آگاه‌سازی جامعه از نقش پدافندغیرعامل تاثیر فراوانی دارند.

وی بیان کرد: در هفته پدافند غیرعامل همه اعضای جامعه به ویژه ائمه جمعه، فرمانداران و مدیران با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در نشر اطلاعات پیرامون این موضوع باید فرهنگسازی کنند.

سردار رحیمی افزود: کودکان و فرزندان باید بدانند چه سرمایه‌های ارزشمندی در کشور وجود دارد و برای پیشگیری، پیش‌بینی و پیش‌دستی در نگهداشت آن‌ها باید چه اقداماتی انجام دهند.

وی اظهار داشت: پدافند غیرعامل آموزش می‌دهد که برای مثال اگر برای نیروگاه علی‌آباد اتفاقی رخ داده و برق آن قطع شود چه جایگزینی برای آن وجود دارد.

به گزارش ایرنا، چهارم تا یازدهم آبان ماه با شعار «پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیر ساخت ها، تداوم کارکردها» به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha