۹ طرح زیرساختی گلستان مجوز پدافند غیرعامل گرفت

گرگان- ایرنا- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان گفت: ایجاد ۹ طرح زیرساختی شامل ۶ بیمارستان، شیرین‌سازی آب دریای خزر، ایجاد راه‌آهن اینچه‌برون- شاهرود و ساخت جاده علی‌آبادکتول- شاهرود مجوز پدافند غیرعامل را دریافت کرده و آماده اجرا و پیگیری توسط دستگاه‌های مرتبط است.

به گزارش ایرنا، محمدتقی محمدی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل ( چهار تا 10 آبان) با اشاره به این که سند راهبردی پدافند غیرعامل گلستان تهیه شده است، افزود: این سند با عنوان مطالعه پدافند غیرعامل تایید شده و برای اجرا در دستور کار قرار دارد.

محمدی یادآور شد: براساس مطالعات پدافند غیرعامل گلستان، پایه تهدیدات این استان مسایل زیستی به دلایلی از جمله وجود منابع طبیعی، جنگل، دریا، کشاورزی، دامپروری و شیلات است که با همکاری دستگاه های مرتبط و استفاده از سند راهبردی این اداره کل اقدام های لازم اجرا شده یا در دست اجرا قرار دارد.

به گفته وی سال قبل ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبار یک درصد تخصیصی در حوزه پدافند غیرعامل در گلستان هزینه شد.

وی همچنین از طرح پدافند غیرعامل گرگان خبر داد و افزود: گرگان یکی از ۵۲ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت کشور است که طرح پدافند غیرعامل آن‌ها تهیه شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان گفت: نباید تهدیدات سایبری را به عنوان تهدید نخست کشور نادیده گرفت و در این راستا دستگاه های مرتبط به طور همیشگی رصد می‌شوند.

محمدی با اشاره به فرمایش رهبرمعظم انقلاب که پدافند غیرعامل یک اصل دایمی و همیشگی است افزود: بعد از گذشت سال‌ها از فرمایش ایشان، متوجه اهمیت این حوزه شده ایم و باید سرمایه‌گذاری پررنگ برای عبور از تهدیدات دشمنان انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات پدافند غیرعامل در قانون بودجه تبصره ۱۹ بند (س) دیده شده و دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند یک درصد اعتبارات تملک دارایی و هزینه ای خود را پس از تایید سازمان پدافند غیرعامل، هزینه کنند.

۹ طرح زیرساختی گلستان مجوز پدافند غیرعامل گرفت

تدارک بیش از ۵۰۰ برنامه گرامی‌داشت هفته پدافند غیرعامل در گلستان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان گفت: امسال برای گرایمی‌داشت هفته پدافند غیرعامل بیش از ۵۰۰ برنامه متنوع در حوزه های مختلف با همکاری ۶۵ دستگاه مرتبط در این استان تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: رزمایش مقابله با حوادث شیمیایی در یک واحد لبنی، بازدید از لایروبی خلیج گرگان، برگزاری کارگروه پدافند غیرعامل صنعت و معدت استان، غبار روبی مزار شهدا و دیدار با شماری از خانواده معظم شهدا، پیاده روی همگانی، برپایی دوره های آموزشی و رزمایش سایبری در یکی از مراکز درمانی از جمله برنامه های شاخص گرامی داشت هفته پدافند غیرعامل در گلستان است.

به گفته وی در استان گلستان ۱۲ کارگروه تخصصی ذیل شورای پدافند غیرعامل از جمله سایبری و الکترونیک، مشارکت‌های مردمی، انرژی وتامین نیازهای ضروری، فرهنگی و اجتماعی، بیولوژیک، طرح های زیربنایی (راهداری و حمل و نقل)، امداد و نجات و پشتیبانی، حقوقی و قضایی و صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط فعال است.

شعار هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل امسال «ایران پایدار به وسعت ایمان به بلندای امید، پدافند غیرعامل، دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی» است.

استان گلستان مطابق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha