۲ آبان ۱۴۰۱، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84921559
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه زنجان در شهریور ماه

زنجان – ایرنا – سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه این استان در شهریور ماه امسال در مقایسه با ماه قبل ۲.۸ واحد درصد کاهش یافت.

احمد خداوردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه منظور از نرخ تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است، افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در شهریور ۱۴۰۱ به عدد ۴۵.۱ درصد رسیده است، یعنی خانوارهای استان به‌طور میانگین ۴۵.۱ درصد بیشتر از شهریور ۱۴۰۰ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

وی ادامه داد: نرخ تورم نقطه به نقطه گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات» به ۶۹ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ۳۰ درصد رسیده است.

خداوردی از کاهش نرخ تورم سالانه خانوارهای استان زنجان خبر داد و گفت: منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن است. نرخ تورم سالانه استان در شهریور ۱۴۰۱ برای خانوارهای استان به عدد ۴۲/۱ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۰.۴ واحد درصد کاهش دارد.

وی افزود: نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ۴۱.۶ درصد و ۴۴ درصد است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان خاطرنشان کرد: شهریور ماه امسال استان زنجان در بین استان‌های با نرخ تورم سالانه پایین و دارای رتبه بیست و یکم جای گرفت.

گفتنی است استان کهکیلویه و بویراحمد با ثبت ۴۷.۹ درصد دارای بالاترین نرخ تورم و استان خوزستان با تورم ۳۷.۹ درصد پایین‌ترین نرخ تورم سالانه را به خود اختصاص دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha