۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84921825
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰۲ حلقه چاه غیرمجاز در غرب خراسان رضوی مسدود شد

سبزوار- ایرنا- مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: ۱۰۲ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای امسال در شهرستان‌های غرب خراسان رضوی از جمله سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد مسدود شده است.

جواد توسلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات انسداد این چاه‌های غیرمجاز آب با تلاش کارشناسان حقوقی و دریافت دستور مقام قضایی انجام شده است.

وی اظهار داشت: ۱۲۶ حلقه‌ چاه غیرمجاز در امور آب ناحیه سبزوار برای امسال شناسایی شده است که اقدامات قانونی برای انسداد مابقی این چاهها طی سال جاری در دستور کار قرار دارد.

توسلی گفت: در سال‌های گذشته برداشت بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است که انسداد این چاه‌های غیرمجاز نقش موثری در جلوگیری از این موضوع دارد.

وی افزود: برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آبهای زیرزمینی، ۹۸ چاه دارای پروانه کشاورزی در این منطقه به شمارشگر هوشمند مجهز شده‌ است که این اقدام حجم برداشت آبهای زیرزمینی را به طور محسوسی کاهش داده است.

۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در حوزه عملکرد امور آب ناحیه سبزوار قرار دارند که ۱۸ درصد کل منابع آبی خراسان رضوی را در خود دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha